يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : 22452

آیت الله ملکوتی یک شخصیت برجسته در حوزه فلسفه و فقه بود

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله ملکوتی درس فقه و فلسفه را پیش بسیاری از بزرگان سپری کرد گفت: آیت الله ملکوتی یک شخصیت برجسته در حوزه فلسفه و فقه بود.
آیت الله ملکوتی یک شخصیت برجسته در حوزه فلسفه و فقه بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله استادی امشب در مراسم ارتحال آیت الله ملکوتی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ارادت بسیار زیادی به این عالم ربانی داشتند اظهار کرد: مراتب علمی این عالم بزرگوار بر هیچ کس مشهود نیست .

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: آیت الله ملکوتی در مشهد، قم و عراق و تبریز به درس مشغول شدند و در تمامی این حوزه از چهره های برجسته حوزه به شمار می آمد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله شهیدی از اساتید آیت الله ملکوتی در تبریز بوده است تصریح کرد: بعد از تشرف این عالم ربانی به قم آیت الله صدر، آیت الله فیض و سپس آیت الله بروجردی از اساتید این بزرگوار بوده اند.

آیت الله استادی مقام عالمان دینی را بسیار بزرگ دانست و افزود:علامه طباطبایی ، مرحوم شیخ مهدی مازندرانی، مرحوم میزای آشتیانی و امام خمینی(ره) نیز از اساتید این عالم ربانی بوده اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم برای مطالعه فلسفه چند شرط را ذکر کرد و گفت: باید اساتید فلسه مورد تایید علمای عصر باشند و علاقه ذاتی یک طلبه و قدرت فهم و درک طلبه از پیش شرط های اساسی برای مطالعه فلسفه هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله ملکوتی درس فقه و فلسفه را پیش بسیاری از بزرگان سپری کرد عنوان کرد: در این مسیر آیت الله ملکوتی خود را بی نیاز نداست بلکه این عالم ربانی بعد از ۱۵ سال تازه به نجف برای ادامه تحصیل مشرف می شود.

وی آیت الله حلی، آیت الله شاهرودی، آیت الله حکیم، آیت الله خویی را نیز از اساتید این عالم ربانی در نجف دانست و افزود: به راحتی کسی نمی تواند عالم شود و آیت الله ملکوتی برای تحقق این موضوع ۳۰ سال از عمر خود را به این موضوع تحقق داد.

آیت الله استادی گفت: باید یاد و خاطره این عالم بزرگوار زنده نگه داشته شود زیرا این عالم ربانی یکی از بزرگان مکتب شیعه در سال های اخیر بوده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewe8w.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما