يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 2264
آیت‌الله استادی:

امام‌شناسی منجر به سعادت انسان‌ها می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر کسی امام زمان خود را نشناسد در جاهلیت مرده است، گفت: شناخت امام موجب می‌شود که ما گمراه نشده و راه سعادت را در پیش بگیریم.
امام‌شناسی منجر به سعادت انسان‌ها می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله رضا استادی در مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ‌‌(ع) در حسینیه شهدای قم با اشاره به اینکه همه باید نسبت به شناخت امام خود اهتمام جدی داشته باشند، اظهار کرد: کسی که خدا با بشناسد، پیامبر خدا را شناخته و هر کس که پیامبر خدا را بشناسد، نسبت به امام شناخت لازم را پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام بعد از خودشان امت را به حال خود رها نکرده و سرپرستی را برای هدایت مردم مشخص کردند، افزود: این مسئله غیرقابل پذیرش است که پیامبر گرامی اسلام پس از سال‌های تلاش برای هدایت مردم، آنان را بدون راهنما و رهبر رها کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه امامت و اهمیت این جایگاه تاکید کرد: امامت یک منصب عادی و معمولی نیست، بلکه شناخت امام و جایگاه امامت در دین همانند شناخت خدا و پیامبر دخالت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما نسبت به امامت شناخت لازم را پیدا نکنیم، گمراه هستیم و هیچ عقل سلیمی مسئله گمراه شدن را نمی‌پذیرد.

استادی بر قرائت زیارت جامعه کبیره تاکید کرد و یادآور شد: ما با قرائت این زیارت می‌توانیم در راه شناخت امام گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه هر کسی امام زمان خود را نشناسد در جاهلیت مرده است، اضافه کرد: شناخت امام موجب می‌شود که ما گمراه نشده و راه سعادت را در پیش بگیریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خدمت کردن در نظام اسلامی را توفیق و نعمت دانست و گفت:‌کسانی که در نظام اسلامی از فرصت خدمت برخوردار هستند باید از این نعمت استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.vd0iw6d0jgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما