يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 2268
حجت الاسلام رفیعی:

سکوت خواص در برابر منکرات همه را از بین می‌برد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: اگر در جامعه‌ای منکری صورت گیرد و خواص سکوت کنند، همه از بین می‌روند و گاهی یک عذاب به دلیل گناه خواص شامل عموم می‌شود.
سکوت خواص در برابر منکرات همه را از بین می‌برد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه شنبه در جمع عزادارن هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی‌(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از باورهای اعتقادی ما که شواهد زیادی در نهضت کربلا دارد و صدها آیه و هزاران روایت در خصوص آن وارد شده است مسئله آثار وضعی اعمال ما در این دنیا است افزود: عمل محصول کارخانه انسان است، اعمالی که انسانها انجام می‌دهند آثار وضعی خود را در قیامت به جای می‌گذارد.

رفیعی با بیان اینکه اثر اعمال انسان دو گونه فردی و اجتماعی است افزود: گاهی اثر گناه تنها در زندگی فردی آن شخص ظهور می‌کند و گاهی هم اثر عمل در زندگی عمومی ظاهر می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه عنوان داشت: اگر در جامعه‌ای منکری صورت گیرد و خواص سکوت کنند، همه از بین می‌روند و گاهی هم ممکن است یک عذاب به دلیل گناه خواص شامل عموم شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اثر وضعی و آثار جنبی اعمال در همین دنیا اثرش را نشان می دهد افزود: اعمال ما در این دنیا قطع نظر از تجسم اعمال در قیامت، آثارش در زندگی ما روشن و آشکار می‌شود.

وی اظهار داشت: هر کس مصیبت برایش پیش آمد و داغی دید دلیل این نیست که گناه کرده است و آثار و حوادثی که برایمان پیش می آید سه حالت دارد و ممکن است کفاره گناهان، امتحان و یا ارتقاء درجه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بعضی اوقات مصائبی که در زندگی پیش می‌آید به دلیل گناه است افزود: در برخی از روایات آمده است چهل پرده بین عبد و خدا وجود دارد و همواره منشاء حوادث گناه نیست بلکه گاهی گناه و گاهی امتحان است.

گاهی مصائب به منظور ارتقاء درجه بندگان است
وی ابراز داشت: گاهی مصائب به منظور ارتقاء درجه بندگان است، همانند سید الشهداء چرا که نمی‌توان گفت حوادث کربلا در اثر معصیت بوده است و این حرف را یزد به امام سجاد(ع) می‌زد.

رفیعی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمود سه گناه است که خداوند عقوبتش را در این دنیا جلو می اندازد افزود: آزار دادن والدین از جمله این سه گناه است که باعث کم شدن عمر می شود و برکت را از زندگی سلب می کند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود هر کس ظلمی انجام دهد نتیجه اش را خیلی زود می بیند و بدترین ظلم هم این است که انسان به یک ضعیفی ظلم کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: سومین گناهی که عقوبتش جلو می افتد این است که کسی به شما احسان کرده باشد و ما کفران کنید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.me8fuqe8osfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

داوود
جناب اقای دکتر رفیعی از مفاخر دین است که بنده به ایشان ارادت فراوان دارم هر چه میگویند جز در را صلاح نیست سخنی که از دل بر اید لاجرم بر دل مینشیند همین است که سخن این بزرگوار ما را شیفته او کرده من اعتقادی به این قشر نداشتم ولی صداقت در بیانش مسیر مرا عوض کرد خدا برای ایران اسلامی حفظش کند واقعا بجا گفته نص این فرمایش امام معصوم است : اذا فسد العالم فسد العالم و سکوت در مقابل منکرات خود نوعی تایید منکر است