?>?> شهید مطهری خطر مجاهدین خلق را بهتر از همه تشخیص داد | قم نیوز
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 22706
منبع : خبرگزاری حوزه
سلیمی نمین در گفتگو با خبرگزاری حوزه

شهید مطهری خطر مجاهدین خلق را بهتر از همه تشخیص داد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: شهید مطهری جزو شخصیت‌هایی بود که خطر مجاهدین خلق را تشخیص داد و ضمن روشنگری در مورد خطر التقاط و انحرافات فکری سازمان هشدار داد.
شهید مطهری خطر مجاهدین خلق را بهتر از همه تشخیص داد
*فرقان: تشکلی حاشیه ای از سازمان مجاهدین خلق

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ضمن حاشیه ای خواندن فرقان در ساختار تشکیلاتی مجاهدین خلق گفت: در واقع سازمان برای توجیه ورود به برخورد قهری با نظام اسلامی، از تشکل هایی مانند فرقان استفاده ابزاری می‌کرد.

وی در همین ارتباط افزود: مجاهدین خلق که منافقانه امام (ره) را پدر می‌خواندند و می‌خواستند در ساختار سیاسی نظام وارد شوند، از تشکل هایی مانند فرقان، برای ضربه به نظام استفاده می‌کردند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: زمانی از نزدیک با حبیب الله آشوری نویسنده کتاب «توحید» آشنا بودم وی که از نظریه پردازان فرقان و در واقع مجاهدین خلق بود، مرتب هفته ای یک بار با عطایی از اعضای رده بالای سازمان در مشهد دیدار می‌کرد؛ البته سایر اعضای فرقان نیز مرتب چنین دیدارهایی داشتند.

*التقاط، جوهره فکری فرقان و منافقین


مهندس سلیمی نمین، با اشاره به جوهره فکری و عملی فرقان و منافقین بیان داشت این گروه ها با هرکس که در زمینه التقاط، روشنگری می‌کرد مخالفت می‌کردند و به ترور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی روی آوردند.

وی افزود: البته بعدها مشخص شد فرقان، مجاهدین خلق و ... مستمسکی در دستان استکبار جهانی و غرب هستند. در واقع غرب به خوبی فهمیده بود، انقلاب اسلامی، بیش از هر چیز یک انقلاب فرهنگی است؛ بنابراین تصمیم گرفت نخست نظریه پردازان فرهنگی را حذف کند و اشخاصی مانند آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی، آیت الله مفتح و حتی مقام معظم رهبری را ترور کردند.

*شهید مطهری خطر مجاهدین خلق را خیلی زود تشخیص داد


مهندس سلیمی نمین گفت؛ شهید مطهری جزو شخصیت‌هایی بود که خطر مجاهدین خلق را تشخیص داد ضمن روشنگری در مورد خطر التقاط و انحرافات فکری سازمان، به تولید مبانی فکری نیز می‌پرداختند و دلیل اصلی انتخاب وی، همین تولید فکر و نظریه بود.

*روشنگری شهید مطهری، کم نظیر بود


مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت؛ شهید مطهری صرفاً در تکفیر و برخوردهای چکشی نبود، بلکه در مواجهه با هر جریانی به روشنگری و همزمان کار فکری و نظری می‌پرداخت.

وی در پایان گفت؛ به دلیل آثار فکری و نظری فراوان شهید و دوری وی از تشریفات و محافظان، فرقان و سازمان مجاهدین خلق و در واقع به دستور اربابان استکباری خود، اقدام به ترور وی کردند؛ چرا که یکی از سدهای مستحکم فکری و فرهنگی مقابل خود را از میان برمی‌داشتند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3u9x.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما