دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 22759

فعالیت ۸۶ آزاده فرهنگی در آموزش و پرورش قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۸۶ فرهنگی آزاده که 4 نفر آنان از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب هستند در زمره شاغلین و بازنشستگان فرهنگی استان قرار دارند.
فعالیت ۸۶ آزاده فرهنگی در آموزش و پرورش قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حیدر رستمی در حاشیه همایش تجلیل از معلمان مدارس شاهد و ایثارگران استان با تبریک فرا رسیدن ایام هفته معلم اظهار کرد: آموزش و پرورش استان قم با نام ۸۹۷ دانش‌آموز و ۱۰۳ معلم شهید مزین شده است.

وی با اشاره به اشتغال آزادگان سرافراز در این مجموعه عظیم فرهنگی تصریح کرد: ۸۶ آزاده بزرگوار به عنوان شاغل یا بازنشسته فرهنگی در آموزش و پرورش حضور دارند که چهار نفر از آنها از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب هستند.

مسئول اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ۵۲۱ فرزند شهید نیز به عنوان معلم در نواحی آموزش و پرورش و مدارس استان به ویژه مدارس شاهد و ایثارگران استان قم به فعالیت و تدریس اشتغال دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد آموزشی شاهد و ایثارگران در سطح استان اضافه کرد: در هر مقطع آموزشی آموزش و پرورش استان، ۶ واحد آموزشی شاهد دایر بوده و دو دبیرستان ایثارگران شهید زین‌الدین و حضرت معصومه (س) نیز در خدمت ادامه تحصیل دانش‌آموزان هستند.

رستمی در بیان تعریف فعلی مدارس شاهد تصریح کرد: طبق تعریف فعلی فرزندان شهدای بزرگوار، آزادگان و جانبازان سرافراز بالای ۵۰ درصد می‌توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در صورت ابلاغ قوانین، فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز می‌توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند، گفت: با توجه به حضور جمع کثیری از همکاران جانباز، ایثارگر و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در کلاس‌های درس و بدنه آموزش و پرورش استان امیدواریم بتوانیم در انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس و پیام خون شهدا به نسل‌های آینده و نیز تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی موفق باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceof8w.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما