چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 26561

فعالیت 20 واحد آموزشی شاهد و ایثارگر در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 20 واحد آموزشی شاهد و ایثارگر در سطح این استان فعالیت دارد.
فعالیت 20 واحد آموزشی شاهد و ایثارگر در قم
به گزارش قم نیوز، حیدر رستمی  با اشاره به مدارس شاهد و ایثارگران اظهار کرد: ۲۰ واحد آموزشی شاهد و ایثارگر در سطح این استان وجود دارد که از این تعداد دو مدرسه ایثارگر در قالب شهید زین‌الدین مخصوص آقایان و حضرت معصومه (س) ویژه بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل سالانه تحصیل دانش‌آموزان این واحدهای آموزشی از سوی ستاد مرکزی شاهد صادر می‌شود که ضوابط پذیرش در آن مشخص شده و بر اساس ظرفیت دانش‌آموزان شاهد را ثبت‌نام می‌کنیم.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به گروه‌های دانش‌آموزان شاهد گفت: فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد و فرزندان آزادگان جزء دانش‌آموزان شاهد هستند و جانبازان کمتر از ۵۰ درصد، رزمندگان و خانواده‌های شهدا در مجموعه ایثارگران قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه مدارس شاهد و ایثارگر نزدیک به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز شاهد و بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانش‌آموز غیرشاهد مشغول تحصیل هستند که به ترتیب اولویت پذیرش شدند.

رستمی به فعالیت مدارس شاهد و ایثارگران اشاره کرد و افزود: خدمات آموزشی بخشی از فعالیت‌های این مدارس را تشکیل می‌دهد و حتی ساعت اضافی نسبت به برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش دارد.

وی یادآور شد: تقویت توان علمی دانش‌آموزان بخشی دیگر از فعالیت‌ها بوده که در قالب آمادگی کنکور و کلاس‌های تقویتی برگزار می‌شود تا سطح علمی آنها افزایش پیدا کند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در کنار مباحث علمی برنامه‌های ویژه فرهنگی و پرورشی در مدارس شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود، به طوری که فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی این مدارس پررنگ‌تر از مدارس عادی است.

وی تصریح کرد: کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس سبب شده تا اولیاء دانش‌آموزان نیز از این مدارس استقبال کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjvie8.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما