شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 23024

برگزاری آزمون دکتری سال 94-93 دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی از برگزاری آزمون اختصاصی دکتری سال 94-93 این دانشگاه ویژه طلاب سراسر کشور در روز جمعه 26 اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
برگزاری آزمون دکتری سال 94-93 دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی
به گزارش قم نیوز، جعفر طیاری از برگزاری آزمون اختصاصی دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی ویژه طلاب سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۴۵۰ داوطلب در ۱۵ رشته مختلف به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی افزود: این ۱۵ رشته شامل شیعه‌شناسی، تاریخ تشیع اثنی عشری، مذاهب کلامی، تصوف و عرفان اسلامی، الهیات و معارف اسلامی(ادیان و عرفان)، فلسفه دین، حکمت هنر دینی، مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی، مطالعات و تحقیقات زنان گرایش اسلام و حقوق زن، مطالعات و تحقیقات زنان گرایش مطالعات نظری جنسیت، مطالعات و تحقیقات زنان گرایش مطالعات تطبیقی زن در ادیان، زبان و ادبیات فارسی(گرایش ادبیات عرفانی)، فلسفه اخلاق و فلسفه تطبیقی است.

وی ضمن اشاره به آغاز پذیرش دانشجو دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی از سال تحصیلی ۹۰-۸۹ در هفت رشته گفت: این دانشگاه برای چهارمین سال پیاپی امسال با افزودن ۵ رشته زبان و ادبیات فارسی(گرایش ادبیات عرفانی)، فلسفه اخلاق، فلسفه تطبیقی، فلسفه دین و الهیات و معارف اسلامی(ادیان و عرفان) اقدام به برگزاری این آزمون کرده است.

طیاری خاطرنشان کرد: زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۹۴-۹۳ دانشگاه ادیان جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه در همین دانشگاه واقع در پردیسان برگزار خواهد شد.

معاون آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب با تاسی از حوزه‌های علمیه در ایران است که درصدد تعامل و گفت‌‌و‌گو با پیروان ادیان مختلف و شناخت آنهاست تا با تکیه بر مشترکات در راستای همبستگی انسانی، تقویت صلح، گسترش معنویت و اخلاق نیروی انسانی متخصص برای گسترش و معرفی اسلام محمدی تربیت کند.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین علل تخصصی بودن مباحث این دانشگاه در مورد ادیان و مذاهب مختلف دشمنی و تبلیغاتی است که برخی از کشورها علیه اسلام اتخاذ کرده‌اند و اسلام‌هراسی را در بین سایر ملل و ادیان منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaywnu.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما