يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : 23126

کشتی گیر قمی نایب قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد

قم نيوز : قم نیوز: علی اصغر شهبازی کشتی گیر قمی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با شکست برابر حریف قرقیزستانی نایب قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان آسیا شد.
کشتی گیر قمی نایب قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد
به گزارش قم نیوز، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا امروز در چونبوری تایلند به پایان رسید و نماینده کشتی قم موفق شد مدال نقره آسیا را به دست آورد.

اصغر شهبازی در دور نخست در یک مسابقه زیبا و تماشایی مقابل کشتی گیر قزاقستان به برتری رسید. پیروزی در این مسابقه می‌توانست تکلیف قهرمانی را هم برای کشتی فرنگی مشخص کند. اصغر شهبازی در دور نخست ابتدا ۵ بر۳ عقب افتاد اما در ادامه با دو کمر گیری زیبا حریف را روی پل برد و با ضربه فنی به پیروزی رسید.

شهبازی در دور دوم به مصاف فوجی موتو کشتی گیر ژاپن رفت و در یک مسابقه بسیار خوب این حریفش را هم با ضربه فنی شکست داد تا به این ترتیب راهی دور بعد شود.

شهبازی برای رسیدن به فینال کشتی گیر ازبکستانی شاخا بودینوف را در پیش رو داشت که تایم اول این مسابقه بسیار سخت پیش رفت و هیچ یک از کشتی گیران نتوانستند به امتیاز برسند اما در تایم دوم بازهم این شهبازی بود که با استفاده از فن کمر گیری حریف را چندین بار به خاک زد و توانست ۸ بر صفر حریفش را شکست دهد.

شهبازی در فینال به زمین سفت برخورد کرد و مقابل کیم رومن از قرقیزستان با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و نتوانست مدال طلا را به دست آورد گرچه کسب مدال نقره نیز برای وی و کشتی ایران افتخار ارزشمندی محسوب می‌شود.

در پایان این رقابت‌ها در رشته کشتی فرنگی تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز با ۸۷ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های قزاقستان و ازبکستان به ترتیب با کسب ۷۷ و ۶۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

بدین ترتیب هیئت کشتی استان قم پنجمین مدال بین المللی و نخستین مدال آسیایی خود در سال ۹۳ را توسط علی اصغر شهبازی به دست آورد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd9f0x.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما