شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 23385

پلمب چند مرکز درمانی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از پلمب چند مرکز خدمات درمانی خبر داد و گفت: چند مرکز متخلف در سطح استان به دلایل مختلف از جمله دریافت هزینه بیش از حد مجاز پلمب شدند.
پلمب چند مرکز درمانی در استان قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا مظفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح تحول نظام سلامت با اصحاب رسانه گفت: این طرح که از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده شامل هفت بسته است که با شروع این طرح سه بسته آن نیز عملیاتی شد.

وی در ادامه هتلینگ را یکی از بسته‌های این طرح اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن این بسته دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مانند هتل‌ها دارای ستاره می‌شوند که با توجه به این موضوع کیفیت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مشخص می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ زایمان طبیعی بیش از ۱۱ هزار و سزارین بیش از ۴ هزار مورد بوده که تقریبا ۴۰ درصد از زایمان‌ها به سزارین اختصاص یافته است که طبق این طرح تحول امسال باید هر سه ماه دو و نیم درصد از این درصد کاهش یابد.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار مناسب این طرح ایجاد بلک لیست برای پزشکان است، به این صورت که اگر پزشکی تخلف کند وقتی اسم وی در سایت بهداشت و درمان درج شود دیگر در کل کشور نمی‌تواند در زمینه پزشکی به کار خود ادامه دهد.

مظفری از پلمب چند مرکز خدمات درمانی خبر داد و گفت: چند مرکز متخلف در سطح استان به دلایل مختلف از جمله دریافت هزینه بیش از حد مجاز پلمب شدند که از شهروندان قمی نیز خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلفات در مراکز درمانی به علوم پزشکی استان اطلاع دهند.

وی در ادامه افزود: از برنامه‌های دیگر طرح تحول نظام سلامت ماندگاری پزشکان قدیمی و با سابقه کاری مفید در بیمارستان‌ها و همچنین ارائه خدمات بیشتر به بیماران صعب العلاج از نیمه خرداد ماه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در استان قم برای بیماری‌های اعصاب و روان به ۲۵۰ تخت نیاز است که در حال حاضر ۴۵ تخت در بیمارستان و ۱۵ تخت در اورژانس وجود دارد که این کمبود با راه‌اندازی بیمارستان فرقان جبران خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamenu.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما