يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 23390

56 درصد زایمان‌ها در قم سزارین است

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی قم 49 درصد و در بخش خصوصی 72 درصد است و به طور میانگین در قم 56 درصد زایمان سزارین بوده و باید به مرور 2 و نیم درصد سزارین را کاهش دهیم.
56 درصد زایمان‌ها در قم سزارین است
به گزارش قم نیوز، محمدرضا مظفری در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر شنبه در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به بسته های طرح تحول سلامت کشور اظهار کرد: کاهش پرداختی‌های بیمار در مراکز درمانی دولتی و ترویج زایمان طبیعی و ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها از جمله بسته‌های اولیه این طرح بوده است و طی روزهای آینده بسته‌های دیگر آن ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به آمار زایمان طبیعی و سزارین در قم بیان داشت: طی سال ۹۲ در قم ۱۱ هزار و ۲۰۹ زایمان طبیعی و ۱۴ هزار و ۴۲۴ سزارین صورت گرفته به طوری که میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی ۴۹ درصد و در بخش خصوصی ۷۲ درصد و به طور میانگین در قم ۵۶ درصد زایمان سزارین است و باید به مرور ۲ و نیم درصد سزارین را کاهش دهیم.

با پزشکان متخلف برخورد می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به زیرمیزی‌هایی که برخی پزشکان از بیمار می‌گیرند، عنوان کرد: برخورد چکشی پاسخ نمی‌دهد و با تعدادی از پزشکان برخورد کرده‌ایم و نمی‌توانیم مرکزی را که پروانه بهره برداری دارد را پلمپ کنیم.

پلمپ ۱۵ واحد دندانسازی تجربی

وی افزود: ۱۵ واحد دندانسازی تجربی پلمپ کرده‌ایم و به مرور با اصلاح بسترها و زیرساخت‌هایی از فعالیت غیرقانونی جلوگیری می‌کنیم.

مظفری تصریح کرد: سامانه ۱۵۹۰ و شماره پیامک ۲۰۰۰۹۰ آماه دریافت شکایات مردمی است و حداکثر تا ۲۴ ساعت آن مشکل پیگیری خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: اول خردادماه دو بسته و ۱۵ خردادماه دوبسته افزایش کیفیت خدمات ویزیت و حمایت از بیماران خاص ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به وجود امکانات اندک بخش اعصاب و روان افزود: لازم است مرکزی تخصصی اعصاب و روان با ۲۵۰ تخت در قم راه اندازی شود.

مظفری تصریح کرد: ۶ مرکز درمانی دولتی در قم همچون کارمکار، شهید بهشتی، نکوئی، حضرت معصومه(س)، ایزدی و الزهرا مشمول طرح تحول سلامت می‌شوند و بیمار با مراجعه به آنها می‌تواند از خدمات طرح تحول سلامت بهره ببرد.

ثبات توزیع دارو در قم

همچنین در این نشست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به کاهش قیمت برخی داروها عنوان کرد: درحال حاضر ثبات در تولید و توزیع دارو وجود دارد و ۱۰ درصد داروهای تخصصی کاهش یافته و همچنین بالغ بر ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی کاهش قیمت داشته است.

علی اصغر اکرمی افزود: تقریبا تنگناهای موجود در بیمارستان‌ها همچون ملزومات پزشکی و دارو برطرف شده است و مشکلی وجود ندارد.

فعالیت ۱۶۰ داروخانه در قم

وی ابراز کرد: ۱۶۰ داروخانه در قم فعالیت می‌کنند که پنج ناظر بر فعالیت آن‌ها نظارت دارد و مردم هرگونه شکایت خود را می‌توانند علاوه بر سامانه ۴۵۹۰ با شماره ۳۶۱۶۲۴۶ در ساعات اداری درمیان بگذارند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgzw9x.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما