پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 29985
منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

طرح حذف دفترچه از ارائه خدمات درمانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از اجرای طرح حذف دفترچه خدمات درمانی برای نخستین بار در کشور خبر داد.
طرح حذف دفترچه از ارائه خدمات درمانی در قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا مظفری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای این طرح اظهارداشت: پروژه حذف دفترچه از خدمات درمانی روز گذشته رسما با حضور دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای نخستین بار در بیمارستان ایزدی قم افتتاح شد.

وی افزود: اجرای این طرح به گونه‌ای است که وقتی افراد به بیمارستان مراجعه می‌کنند و دفترچه بیمه همراهشان نیست، می‌توانند تنها با ارائه کد ملی و در صورت داشتن بیمه سلامت ایرانیان از خدمات بستری استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اجرای این طرح فعلا در بیمارستان‌های ایزدی و حضرت زهرا(س) قم آغاز شده است ولی تا هفته آینده در چهار بیمارستان دولتی قم نیز اجرا خواهد شد.

مظفری با تاکید بر اینکه این طرح تنها برای افرادی که بیمه سلامت ایرانیان دارند است، بیان کرد: با ارتباطی که با سازمان بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد داریم امیدواریم این سه بیمه را نیز به این طرح اضافه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بوده اما تا این لحظه هنوز اعتباری به آن اختصاص نیافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: اطلاعات لازم در خصوص بیماران صعب‌العلاج استان را به وزارت بهداشت ارسال کردیم و در حال رایزنی هستیم که امیدواریم این بسته طرح تحول سلامت نیز در آینده‌ای نزدیک اجرایی شده و برای آن اعتبار در نظر گرفته شود.

مظفری افزود: با اجرای طرح حمایت از بیماران صعب‌العلاج تاحدود زیادی هزینه‌های درمانی توسط بیمه سلامت ایرانیان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccpoqi.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما