يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 23421

ازدیاد نسل در کشور نیازمند فرهنگ سازی در خانواده‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بسیج دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ازدیاد نسل در کشور نیازمند یک فرهنگ سازی عمیق در خانواده‌ها است گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های وزارت بهداشت رایگان کردن زایمان طبیعی است که در فرهنگ سازی اجتماعی نیز تاثیر شگرفی دارد.
ازدیاد نسل در کشور نیازمند فرهنگ سازی در خانواده‌ها است
به گزارش قم نیوز، حسین عبدالهی با اشاره به شعار ازدیاد نسل، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی پیرو منویات رهبر معظم انقلاب درباره بهداشت باروری و ازدیاد جمعیت وظیفه دارد که این مطالبه رهبر معظم انقلاب را پاسخگو باشد که در این راستا نیز برنامه‌های فرهنگی خود را آغاز کرده است.

رئیس بسیج دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به زایمان طبیعی رایگان در جامعه به عنوان یک حرکت فرهنگی، افزود: وزارت بهداشت نیز در این باره تلاش‌های خوبی داشته است و از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد، رایگان کردن زایمان طبیعی است که در فرهنگ سازی اجتماعی نیز تاثیر شگرفی دارد.

وی با بیان شعارهای کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته، تصریح کرد: چند سالی است که همه شعار کنترل جمعیت را سر دادند و متاسفانه برخی از مسئولان کشوری از این طرح نیز حمایت چشمگیری کردند که امیدواریم با فرهنگ سازی صحیح بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

عبدالهی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی برای ازدیاد نسل، عنوان کرد: در هفته گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همایش جمعیت و خانواده در دانشگاه قم، ویژه بانوان برگزار شد که در این همایش به شکل علم ثابت شد که باروری نه تنها ضرر ندارد، بلکه برخی از بیماری‌ها و بدخیمی‌های شایع خانم‌ها نیز با بارداری رفع می‌شود.

رئیس بسیج دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رابطه بیماری‌های زنان و بارداری، گفت: انواع بیماری‌های زنان نظیر مشکلات رحم و تخمدان با سن بالای باروی بالا و نداشتن شیردهی و تعداد فرزند کمتر ارتباط مستقیمی دارد که هرچقدر سن باروری کمتر، تعداد فرزندان بیشتر و دوران شیردهی بیشتر باشد این بیماری‌ها کمتر می‌شود.

وی با تاکید به وظیفه دستگاه‌ها برای فرهنگ سازی صحیح اجتماعی، خاطرنشان کرد: البته سال‌های طولانی این باور در ذهن مردم القا شده است که فرزند کمتر رفاه بیشتر است، که رفع این باور غلط نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد که همت بیشتر مسئولان فرهنگی را می‌طلبد که باید این وظیفه خطیر را جدی بگیرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb8ab5.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما