چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 2344
سخنگوی شورای شهر قم:

نماهای جدید با بافت قم همخوانی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: نماهای جدید هیچگونه همخوانی با بافت قم ندارد و این خطای بزرگ از ادارات دولتی و بانک‌ها به واحدهای تجاری و مسکونی منتقل شده است.
نماهای جدید با بافت قم همخوانی ندارد
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری امروز با اشاره به اهمیت زیباسازی شهر اظهار کرد: حوزه زیباسازی یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد.

وی به تاثیر زیبا‌سازی در روحیه مردم اشاره کرد و افزود: عناصر زیباشناختی بر نگرش و فرهنگ مردم تاثیر بسیاری دارد، بنابراین باید در این زمینه اقدامات موثر علمی انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از ایجاد سازمان زیباسازی شهر خبر داد و بیان کرد: در چند ماه گذشته، سازمان زیبا‌سازی شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده است.

بختیاری ادامه داد: پرداختن به عنصر نما و منظر شهر امری مهم است و موجب زیباسازی شهر می‌شود و سازمان زیباسازی در این زمینه مطالعات خود را آغاز کرده و به دستورالعمل‌های مسکن و شهرسازی خواهد پرداخت.

وی خواستار توجه ویژه به اماکن مذهبی شد و اظهار کرد: بهسازی وضعیت سیمای شهر قم، با توجه به دینی و مذهبی بودن آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وضعیت نما و منظر در قم مطلوب نیست، تصریح کرد: باید از ایجاد کاربری‌های نامناسب در اماکن دینی جلوگیری شود و نباید اجازه داد، تکنولوژی‌های خاص به سیما و منظر شهر آسیب برسانند.

بختیاری نماهای جدید را یکی از مشکلات موجود برشمرد و عنوان کرد: باید از نماهای سنتی و قدیمی که با وضعیت اقلیمی قم مطابقت دارد استفاده شود و از کاربرد نماهای جدید و شیشه‌ای جلوگیری کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماهای جدید هیچگونه همخوانی با بافت قم ندارد و این خطای بزرگ از ادارات دولتی و بانک‌ها به واحدهای تجاری و مسکونی منتقل شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نصب و آویختن گلدان‌های گل برای زیبایی بیشتر در سطح شهر اظهار کرد: در زمینه زیباسازی گام‌های خوبی برداشته شده و در مناطق مختلف شهر شاهد آویختن گلدان‌هایی هستیم که منظر شهر را زیباتر کرده است.

بختیاری بر اهمیت بحث زیباسازی تاکید کرد و گفت: توجه به زیباسازی شهر نوعی توجه به شخصیت شهروندان و ارزش دادن به آنها است که یک ضرورت به حساب می‌آید.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.e8wbjh8xe9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما