?>?> غرب درصدد از بین بردن هویت زن ایرانی مسلمان است | قم نیوز
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 23511

غرب درصدد از بین بردن هویت زن ایرانی مسلمان است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه از آداب و سنن یک کشور است گفت: غرب درصدد از بین بردن هویت زن ایرانی مسلمان است .
غرب درصدد از بین بردن هویت زن ایرانی مسلمان است
به گزارش قم نیوز، مصطفی ملایی با اشاره به رابطه فرهنگ و سبک زندگی، اظهار کرد: فرهنگ مجموعه از آداب و سنن است و فرهنگ یک الگو از دل این مجموعه استخراج می‌کند و در اختیار افراد قرار می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به وظیفه مهندسی فرهنگی در جامعه، افزود: مهندسی فرهنگ ارزش‌ها و الگوهای اجتماعی را بررسی می‌کند تا متوجه شود که چقد با ارزش‌های آنجامعه مطابقت دارد.

مشاور عالی پارک علم و فناوری قم با اشاره به انواع بینش‌ها در جامعه، تصریح کرد: در جامعه اسلامی فرهنگ اسلامی و بینش تاثیر گذار است که این مثلا بینش ما الهی است و ریشه در توحید و یگانگی خداوند دارد.

وی با اشاره به پیوند زدن آرامش و دین در زندگی‌ها، عنوان کرد: اینکه بتوانیم زندگی را در لایه‌های مختلف در سطح فردی، خانواده، سازمانی، جامعه و در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر مبنی دین داشته باشیم و آرامش را در جامعه ایجاد کنیم می‌تواند بخشی از فرهنگ یک جامعه باشد.

ملایی با اشاره به معنای لغوی سبک زندگی، بیان کرد: سبک زندگی از نظر واژه به معنای صورت معنا است که در سبک زندگی صورت و معنا باید با هم تطابق داشته باشند، بنابراین وقتی پسوند اسلامی اضافه می‌شود یعنی در حوزه معماری، شهروندی، ترافیک باید با معنای آن در جامعه تطابق داشت باشد و صورت و معنای جامعه بر مبنای اسلامی آن باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اهمیت حلقه اتصال واحد بین مجموعه‌های موجود در جامعه، گفت: هر چیزی که در جامعه مطرح می‌شود باید حلقه اتصالی با زندگی توحیدی داشته باشد و در زندگی برای به دست آوردن آرامش نباید از توحید و یاد خدا غافل شد.

وی با اشاره به ورود برخی از تکنولوژی‌ها به زندگی مردم، افزود: در تمام نظام‌ها استفاده از تکنولوژی جزیی از سبک زندگی است و مردم نمی‌توانند از تکنولوژی بی‌بهره باشند، بنابراین با برنامه ریزی مناسب باید تکنولوژی را در اختیار مخاطبان قرار داد.

ملایی با اشاره به اهداف پشت پرده ورود تکنولوژی در زندگی، تصریح کرد: در سبک زندگی اسلامی اهداف استفاده از تکنولوژی، مخاطب و افکار عمومی جامعه، محتوای تکنولوژی اهمیت زیادی دارد، اگر هدف برای تحقق آرمان‌های الهی در جامعه باشد بسیار خوب است و باید از آن حمایت کرد چون دیدگاهی الهی را حمایت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به حضور سایت‌های همسر یابی در جامعه، عنوان کرد: اگر این سایت‌ها ما را به مبانی اسلامی نزدیک کند و ۱۵ مولفه انتخاب همسر را داشته باشد، سایتی مطلوب است، اما چون در این سایت‌ها بحث شناخت و معرفت پایین و آمار طلاق در آ ن بالا است، کار برد مطلوبی در جامعه اسلامی ندارد.

مشاور عالی پارک علم و فناوری قم با اشاره به مورد هجمه قرار دادن فرهنگ از سوی دشمنان، تاکید کرد: اگر هدف ورود تکنولوژی در جامعه، شکستن حریم‌ها توام با آسیب‌های اجتماعی، فردی و خانوادگی باشد، این تکنولوژی اسلحه‌ای آماده شلیک به خود می‌شود و فرهنگ اجتماعی را نشانه گرفته است و بیشتر این مسائل توطئه دشمن است.

ملایی با اشاره کمپین آزادی یواشکی زنان، بیان کرد: این کمپین از سوی زنان ایرانی نیست و پشت پرده این ماجرا فرهنگ غرب است که حجاب زن اصیل ایرانی را نشانه گرفته است و سعی دارد زن ایرانی را چادر و مقدسات دور کند و هویت زن ایرانی را نشانه گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) و منویات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: کفار در به زانو درآوردن ما اتحاد خوبی دارند، غرب در مباحثی که مربوط به ایران است با استراتژی بازی با اعتقادات، اصول و ارزش‌ها وارد میدان می‌شوند.

مشاور عالی پارک علم و فناوری قم با اشاره به فعالیت‌های کمپین آزادی‌های یواشکی زنان، گفت: در این صفحات فضای مجازی امنیت زن مسلمان اولین چیزی است که زیر سئوال می‌رود و این مسئله با اعتقادات و فرهنگ اصیل تضاد فاحشی دارد که می‌خواهد بنیان خانواده را ضعیف کند.

وی با اشاره مضرات این کمپین، خاطرنشان کرد: کمپین آزادی‌های یواشکی زنان، به زنان القا می‌کند که می‌توانند در فضای مجازی یک محیط آزاد به دور از خانواده و تعهدات داشته باشند و نخست این کمپین را با هدف قرار دادن حجاب دایر کرده‌اند و بعد از پذیرش این کمپین در باور عمومی خواسته‌های نامعقول دیگر را از زن ایرانی می‌خواهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb8sb5.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما