جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 31596
عضو شورای شهر قم:

سند راهبردی در زمینه زیباسازی تهیه شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: باید در زمینه زیباسازی سند راهبردی تهیه شود تا بر اساس آن آینده و راهبردها تعیین شود و نقاط ضعف‌ و قوت در این سند مورد بررسی قرار گیرد.
سند راهبردی در زمینه زیباسازی تهیه شود
به گزارش قم نیوز، مصطفی ملایی با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد جمکران به عنوان ظرفیت اساسی این شهر محسوب می‌شود که باید از آن نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر قم دارای هویت دینی و مذهبی است، بنابراین از این ظرفیت و شاخصه باید در برنامه‌ریزی‌های شهری استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری باید اقداماتی داشته باشد تا فاصله خود را تا وضعیت مطلوب و استاندارد کاهش دهد، گفت: لازم است زیرساخت‌های لازم فراهم شود، که در این زمینه می‌توان از متخصصان فرهنگی و حوزوی در ارائه برنامه‌ها بهره‌مند شد.

وی یادآور شد: باید در زمینه زیباسازی سند راهبردی تهیه شود تا بر اساس آن آینده و راهبردها تعیین شود و نقاط ضعف‌ و قوت در این سند مورد بررسی قرار گیرد.

ملایی عنوان کرد: باید در نصب المان‌ها و داربست‌هایی که در سیما و منظر شهری تاثیر دارند، ارتباط فضا و انسان‌ها در نظر گرفته شود و ابزار تبلیغاتی باید متناسب با هر منطقه جغرافیایی باشد.

وی با بیان اینکه مقوله زیباسازی در نصب المان‌ها باید در نظر گرفته شود، گفت: در زمینه تبلیغات شهری نباید صرفا نگاه درآمدزایی در نظر گرفته شود، زیرا برخی اوقات نصب این المان‌ها زیبایی شهر را به مخاطره می‌اندازد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم به تاثیر نهادهای مختلف در امر زیباسازی تأکید کرد و افزود: مسئولان بخش‌های مختلف در حوزه زیباسازی،‌ حمل و نقل و ترافیک،‌ فرهنگی و... باید دست به دست یکدیگر دهند و از فعالیت غیرمتمرکز خودداری کنند تا بتوانند فعالیت‌های هماهنگی در حوزه زیباسازی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: نخبگان می‌توانند در زمینه زیباسازی سیما و منظر شهری ورود پیدا کنند تا با نصب تبلیغات مناسب، از مخدوش شدن چهره شهر جلوگیری نشود.

ملایی در پایان یادآور شد: در تبلیغات شهری باید در انتخاب نوع سازه‌های تبلیغاتی دقت شود، زیرا برخی از این سازه‌ها علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا می‌کنند، ایمنی و امنیت شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd9k0s.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما