سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 23515

مدیرعامل جدید صبا و چالش‌های آینده

قم نيوز : قم نیوز:در حالی که عباس جهان بینی مدیرعامل باشگاه صبای قم شد اما به نظر می‌رسد مشکلات پیش روی این باشگاه کار دشواری را پیش روی مدیرعامل قرار داده است
مدیرعامل جدید صبا و چالش‌های آینده
به گزارش قم نیوز، جلسه هیئت مدیره باشگاه صبای قم برگزار و پس از کش و قوس‌های فراوان مدیرعامل این باشگاه مشخص شد تا مسئولیت امور باشگاه به مدیر کل ورزش و جوانان استان قم محول شود.

وضعیت مبهم و نامشخص باشگاه صبا سبب شده وضعیت بازیکنان این تیم هم به پیروی از این وضعیت، در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد چنان که رضا عنایتی، اکبر صادقی و وحید امرایی سه مهره موثر و حیاتی صبا از این تیم جدا شده و راهی نماینده تازه وارد خراسان رضوی در لیگ بر‌تر فوتبال شدند.

با توجه به مشکلات گذشته باشگاه صبا، خروج بازیکنی چون رضا عنایتی که در ۳۹ سالگی کماکان نقش ماشین گلزنی لیگ بر‌تر را بر عهده دارد طبیعی به نظر می‌رسید اما صبا باید به فکر ممانعت از خروج ستاره‌های جوانش شود.

آن طور که از شواهد و قرائن بر می‌آید، بقیه بازیکنان هم هوایی شده‌اند و به فکر انتخاب تیم جدیدی برای فصل آینده افتاده‌اند چنان که اگر از رضا عنایتی، اکبر صادقی و کیوان امرایی که هر سه به پدیده مشهد رفته‌اند صرف نظر کنیم ۱۳ بازیکن دیگر صبا هم دارای وضعیت قراردادی آزاد هستند و می‌توانند صبای قم را ترک کنند.

با این حساب تنها ۸ یا ۹ بازیکن با باشگاه قرارداد دارند که از این جمع چند بازیکن به دلایل گوناگون قصد جدایی از صبا را دارند.محمدامین آرام طبع، سعید لطفی و مهرداد طهماسبی از جمله این بازیکنان هستند که که با وجود داشتن قرارداد با صبا، اعلام کرده‌اند که قصد خروج از صبا را دارند.

با بررسی بازیکنان حال حاضر تیم فوتبال صبای قم و بر اساس روند حاکم بر فرآیند نقل و انتقالات در میان باشگاه‌های حرفه‌ای، کاملا واضح و مبرهن است که یکباشگاه حرفه‌ای در صورتی چند بازیکن کلیدی و تاثیرگذار خود را از دست می‌دهد که اطمینان داشته باشد می‌تواند مهره‌هایی در‌‌ همان حد و اندازه را جایگزین آن‌ها کند.

عرف باشگاهداری داری حرفه‌ای بر‌ این منوال است که وقتی باشگاهی تصمیم به خانه تکانی اساسی می‌گیرد و قصد دارد تغییرات اساسی در ترکیب نفراتش ایجاد کند، حداکثر یک یا دو مهره اصلی و موثر را به فروش رسانده یا آزاد می‌کند و بخش دیگر این تغییر و تحولات را در مورد بازیکنان غیر کلیدی انجام می‌دهد و با ادامه این روند بتدریج و نه در یک فرآیند شتاب زده، به هدف خود در تغییر استخوان بندی تیم که معمولا با هدف جوان کردن تیم یا صرفه جویی در بودجه و هزینه‌ها انجام می‌شود، می‌رسد.

آثار منفی چنین خانه تکانی اساسی و بزرگی تنها در صورتی محو می‌شود که باشگاه اقدام به جذب بازیکنانی به کیفیت نفرات خارج شده از تیم کند که البته این امر در مورد باشگاه صبا با توجه به بودجه این باشگاه و سیاست‌های آتی صبا بعید به نظر می‌رسد.

به عبارت دیگر، در صورت خروج نفرات اصلی صبا و تعلل در حضور قدرتمند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، ممکن است بار دیگر صبا زمانی در نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتری وارد شود که بازیکنان با کیفیت جذب تیم‌های دیگر شده‌اند و گزینه‌های مورد علاقه احتمالی صبا دیگر وجود ندارند.

مشکل دیگر جهان بینی در روزهای مدیریتش بر صبا ، استقرار تیم بزرگسالان صبا در قم است که در سال های گذشته سنگ بزرگ پیش پای مسئولان قم به شما می رفت اما امسال ، عباس جهان بینی و همکارانش باید این سنگ بزرگ را از پیش پا برداشته و البته نام خود را در تاریخ صبا جاودانه کنند.

صبا روزهای دشواری پیش رو دارد اما مطابق آن چه محمدرضا کشوری فرد ، مدیرعامل سابق باشگاه صبا گفته بود همه باید برای موفقیت صبا از مدیرعامل جدید و مسئولان صبا همکاری کنند البته واضح است که باشگاه صبا نیز باید به فکر تلاش همه جانبه در مسیر صحیح برای رشد این برند حیاتی قم بوده و برای شنیدن انتقادات نیز گوشی شنوا و آغوشی باز داشته باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfttd0.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما