چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 23586

مسجد، محور برنامه‌های شورای شهر است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم مسجد محوری را ویژگی مهم فعالیت‌های شورای شهر دانست.
مسجد، محور برنامه‌های شورای شهر است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سعید روحانی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای شهر که با حضور استاندار قم برگزار شد با اشاره به اهمیت مسجد در جامعه اسلامی اظهار داشت: موضوعی که شورای شهر به آن اهتمام دارد، بازگرداندن مسجد به جایگاه واقعی خود در جامعه است که در این مسیر دیگر دستگاه‌ها نیز باید به ما کمک کنند.

وی افزود: در این راستا احداث بوستان‌های محلی با محوریت مساجد در دستور کار قرار گرفته و همچنین اساس‌نامه اجرای طرح شورایاری‌ها با محوریت مسجد نیز تکمیل شده است. دیدارهای مردمی اعضای شورای شهر نیز در فضای صمیمی و معنوی مساجد شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم همکاری و همدلی برخی ادارات دولتی با شورای شهر را حداقلی دانست و خاطرنشان کرد: گاهی ادارات و نهادها ساخت و سازهایی دارند اما مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت نمی‌کنند.

وی به بدهی برخی نهادها به شهرداری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این بود که این بدهی از بودجه‌های استانی دستگاه‌ها کم شده و به شهرداری پرداخت شود.

روحانی ادامه داد: مشکل دیگر شهرداری با شرکت‌های حفار است. این شرکت‌ها حتی یک ریال از هزینه سنگینی که شهرداری بابت تملک عرصه‌ها می‌دهد را پرداخت نمی‌کنند اما اگر در مواردی به ضرورت بنا باشد تأسیسات خود را جابه‌جا کنند، مبالغ بسیار سنگینی مطالبه می‌کنند که کار با بسیار کمتر از آن هم شدنی است.

وی با اشاره به صدمه زدن اینگونه اقدامات به شهر خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری کمبود مالی داشته باشد، قسمتی از خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، دچار نقص خواهد شد.

قیمت‌های منطقه‌ای واقعی شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر که در این جلسه به ارائه گزارش پرداخت، زین‌العابدین قراچورلوی بود که گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری ارائه داد.

وی تنظیم و تصویب بودجه شهرداری را مهم‌ترین عملکرد این کمیسیون دانست و گفت: از اموری که بسیار به آن اهتمام داشتیم، تسهیل سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش گردشگری بوده است.

قراچورلوی با اشاره به اینکه تبدیل کردن قم به یک شهر دلخواه نیاز به بودجه دارد ادامه داد: به نظر می‌رسد برای تأمین این بودجه نیاز به همراهی مردم و دولتمردان داریم.

درخواست دیگر این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری، تشکیل به موقع کمیسیون ماده ۶۴ برای تعیین قیمت‌های منطقه‌ای گفت: بنا نداریم با این کار باری به دوش مردم اضافه کنیم چرا که واقعی شدن قیمت‌های منطقه‌ای در نهایت اختلافات میان قیمت‌های کارشناسی و واقعی کم خواهد شد.

تخصیص به موقع درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری درخواست دیگری بود که قراچورلوی از استاندار قم داشت.

وی با اشاره به عدم جبران هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها در مدیریت شهری توسط دولت گفت: عدم تخصیص به موقع عوارض سوخت و سهم شهرداری در جرایم راهنمایی و رانندگی از دیگر دغدغه‌های ما در تأمین هزینه‌های مدیریت شهری است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd9k0x.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما