چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 23770

اجازات فقهی را باید به جای مدرک گرایی ترویج کنیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه مدرک گرایی در کشور روبه گسترش است، گفت: باید اجازات فقهی را به جای مدرک گرایی ترویج و احیا کنیم.
اجازات فقهی را باید به جای مدرک گرایی ترویج کنیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام روح الله نوری در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی برگزار شد ضمن بیان اینکه پایه‌های تمدن بشری بر خواندن، نوشتن و دانایی بنا شده است، به معرفی این بنیاد پرداخت و اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این مرکز تربیت مجتهدان نظریه‌پرداز در حوزه مدیریت اسلامی است.

وی گفت: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ریشه در نهضت مدیریت اسلامی دارد و به ضرورت انقلاب اسلامی پدید آمده است که از سال‌ها پیش این نهضت به راه افتاده است.

مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در سخنان خود تصریح کرد: کسانی می‌توانند بر جهان حاکم باشند و حرف از ماندگاری و پیشرفت بزنند که مدیریت خوبی داشته باشند لذا این بنیاد سعی در ارتقای مدیریت و تولید دانش مدیریت اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه این بنیاد با آرمان تحقق مدیریت اسلامی در جهان تشکیل شده است، افزود: مراکز زیادی از جمله مرکز فقهی و مرکز تخصصی مدیریت اسلامی راه اندازی شده است.

رسالت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی

حجت الاسلام نوری رسالت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی را تولید دانش مدیریت اسلامی دانست و گفت: ما می‌خواهیم تا اجازات حوزوی را احیا کنیم و اصل مدرک گرایی را قبول نداشته و مدرک را کشنده علم می‌دانیم.

وی ایجاد مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و مدیریت خانواده را از دیگر اقدامات این بنیاد عنوان کرد و افزود: مدیریت جهادی از ویژگی‌های خاص این مرکز است و در طول این ۶ سال فعالیت تا کنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده‌ایم.
مأموریت‌ها و اهداف

مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در بخشی از سخنان خود، دینی شدن مدیریت‌ها، نهادینه کردن اجتهاد در مدیریت، تلاش در جهت تأسیس رشته مدیریت اسلامی در حوزه، تلاش در جهت تشکیل دانشکده مدیریت اسلامی را از مأموریت‌های این بنیاد دانست.

وی اظهار کرد: تربیت نظریه‌پرداز در عرصه مدیریت اسلامی، تربیت فقهای مدیریت‌دان، تربیت مروجان مدیریت اسلامی، تربیت اساتید رشته مدیریت اسلامی و تربیت مدیران اسلامی از اهداف بنیاد فقهی مدیریت اسلامی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciuyar.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما