شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 23856

برنامه «نور باران» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «نور باران» از این رسانه همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.
برنامه «نور باران» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت ولادت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) اظهار کرد: ویژه برنامه نورباران از دهم تا دوازدهم خرداد از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و ۱۵ دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مباحثی که در این سه شب بحث می‌شود، شبهاتی است که در سایت‌های مختلف در زمینه بحث توسل، زیارت و شفاعت به ائمه اطهار(ع) مطرح می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: شبهاتی که درباره توسل در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح می‌شود، در این ویژه‌برنامه پاسخ داده می‌شود، به عنوان مثال آیا توسل و شفاعت شرک است؟ از جمله سوالاتی است که در این برنامه به آن پاسخ داده می‌شود.

وی از تولید برنامه «تبسم آسمان» ویژه اعیاد شعبانیه خبر داد و افزود: این ویژه برنامه از ۱۱ تا ۱۳ خرداد از رادیو معارف پخش می‌شود.

صفایی یادآور شد: در این برنامه مسئولیت فرهنگی دولت اسلامی و نخبگان بررسی می‌‌شود و بر اساس خطبه منای امام حسین(ع)، در زمینه مسئولیت گروه‌های مختلف مانند نخبگان دولت اسلامی و مسئولیت فرهنگی آنها برابر مفاسد فرهنگی بحث می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برنامه تبسم آسمان در سالروز ولادت حضرت عباس(ع) عنوان داشت:‌ با توجه به روحیه جهادی حضرت ابوالفضل(ع) نقش روحیه جهادی و تلاش‌گرانه ایشان در رسیدن به موفقیت‌ها بررسی می‌شود و نگاهی به روایات درباره حضرت ابوالفضل(ع) داریم.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف یادآور شد: برای روز سوم که مصادف با میلاد امام سجاد(ع) است، نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) برای احیای ارزش‌های دینی بررسی می‌شود.

وی عنوان داشت: برنامه‌های دیگر رادیو معارف از جمله برنامه‌های زنده، اذان‌گاهی و پرسمان‌ به این موضوعات ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) انعطاف دارد.

صفایی خاطرنشان کرد: موضوعات مورد بررسی در این برنامه‌ها بر اساس همفکری در اتاق فکر صورت گرفته که با توجه به رواج شبهات ماهواره‌ای این موضوع انتخاب شده است.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید جدی روی مقوله فرهنگ داشتند و امسال فرمودند که موضوع فرهنگ از اقتصاد نیز مهم‌تر است بحث فرهنگی را محور ویژه‌برنامه این سه روز قرار دادیم.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: در ویژه برنامه روز میلاد امام حسین(ع) نقش و وظیفه نهادهای دولتی در امر فرهنگ و در ویژه برنامه میلاد امام سجاد(ع) سیره این امام همام در احیای فرهنگ دینی را بررسی می‌کنیم.

وی عنوان داشت:‌ جلوه‌های شخصیتی امام حسین(ع)، علت قیام امام حسین(ع) و فضائل و مناقب پیشوای سوم شیعیان و رساله حقوق امام سجاد(ع) به عنوان منشور حقوقی جامعه اسلامی از جمله موضوعاتی است که ظرفیت برنامه‌سازی دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd9j0x.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما