دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 24005

اتحاد ملت ایران مشت محکمی بر دهان استکبار است

قم نيوز : قم نیوز :آیت الله علوی گرگانی گفت: رهبری رکن و اساس انقلاب ما است و همین سبب اتحاد مردم می شود، اتحاد مردم ایران مشت محکمی بر دهان استکبار و یاوه‌گویان است.
اتحاد ملت ایران مشت محکمی بر دهان استکبار است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با مدیران پلیس های تخصصی آگاهی، پیشگیری، مبارزه به مواد مخدر و راهور و روسای کلانتری ها بااشاره به مهمترین دستورات اسلام برای مومنان، اظهار کرد: دین مبین اسلام تاکید زیادی نسبت پرهیز از حساسیت و حسادت به دیگران دارد.

مرجع تقلید شیعه با اشاره به تاثیر حسادت، افزود: حسادت و شقاوت عامل بدبختی انسان ها است و علما هم تاکید کرده اند که افراد حسود هرگز بزرگ نمی شوند و آرامشی در زندگی خود ندارند، زیرا حسادت عامل بدبختی است.

وی با اشاره به اولین انسان حسود تاریخ، تصریح کرد: اولین نیروی انسانی حسود در طول تاریخ قابیل است که حتی شیوه قتل برادرش را نیز نمی دانست و شیطان به او نحوه قتل برادرش را آموخت.

آیت الله علوی گرگانی با بیان انگیزه قتل توسط قابیل، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمود هابیل برای این که قربانی اش توسط خدا پذیرفته شده بود مورد حسادت واقع شد و از سوی برادرش به قتل رسید.

مرجع تقلید شیعه با اشاره به مسئولیت انسان ها نسبت به کارهای خودشان، گفت: برخی انسان ها با انجام کار نیک وجود خود را غرق در عطر گل می کنند اما در مقابل آنها نیز افرادی هستند که با کارهای ناشایسته وجود خود را غرق در گِل می کنند.

وی با بیان آیات قرآن درباره مذمت حسادت، تاکید کرد: هرکسی که کار نیک یا بدی انجام دهد حتما بازخورد آن عمل را دریافت می کند و زن یا مرد بودن آن تفاوتی ندارد زیرا خداوند در قرآن آن را وعده داده است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به درخواست کمالات از سوی خداوند، اظهار کرد: برای رسیدن به مقام و پست های بالا باید از خداوند درخواست کرد زیرا همه چیز در دست توانمند خدا است.

مرجع تقلید شیعه با اشاره به حکمت خداوند، افزود: همه برنامه های ما در دست پر توان خداوند حکیم است، بنابراین شایسته نیست که نسبت به دیگران حساسیت و حساسیت داشته باشیم و زندگی خود و دیگران دست خوش حسادت کنیم.

وی با اشاره به حسادت شیطان نسبت به انسان، تصریح کرد: شیطان نه تنها حاضر نشد در برابر انسان سجده کند بلکه به انسان فخر فروشی کرد و دربرابر ذات اقدس خدواند سرکشی کرد، همین مسئله سبب شد که خداوند برای تنبه شیطان خاک را بر آتش مسلط کند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این انقلاب ثمره مجاهدت جوانان بی شماری است که برای به دست آوردن آن تلاش زیادی کرده اند، بنابراین برای حفظ این انقلاب نیز نباید به پست و مقام یکدیگر حسادت کنیم.

مرجع تقلید شیعه با اشاره به تلاش برای تحقق مدینه فاضله، گفت: همه ما با اتحاد، پرهیز از اختلاف و حسادت باید مدینه فاضله را محقق کنیم، زیرا تحقق مدینه فاضله دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع است.

وی با اشاره به امتیاز ملت ایران به سایر ملل، تاکید کرد: رهبری رکن و اساس انقلاب ما است و همین سبب اتحاد مردم می شود، اتحاد مردم سبب می شود که ما مشت محکمی بر دهان استکبار شویم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به خطر تفرقه در بین مردم، خاطرنشان کرد: اگر بین مردم ذره ای تفرقه و اختلاف باشد سبب می شود که از آرمان ها فاصله بگیریم و دشمن از این مسئله برای ضربه زدن به ما استفاده می کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamwnu.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما