?>?> ویترین افتخارات کاراته‌کای قمی کامل می‌شود | قم نیوز
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 24096

ویترین افتخارات کاراته‌کای قمی کامل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: ویترین افتخارات کاراته‌کای مطرح استان قم در صورت کسب مدال از پیکارهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان کامل می‌شود.
ویترین افتخارات کاراته‌کای قمی کامل می‌شود
به گزارش قم نیوز، برای حضور در رقابت‌های جهانی دانشجویان ترکیب تیم کاراته مردان کشورمان در حالی مشخص شد که با حضور چهره‌های سرشناسی همچون امیر مهدی‌زاده به نظر می‌رسد تیمی با حضور با تجربه‌ها راهی رقابت‌های جهانی می‌شود.

این در حالی است که در پایان رقابت‌های کاراته انتخابی تیم منتخب دانشجویان کشورمان بهترین‌های حال حاضر این رشته با برتری مقابل رقبای خود به ترکیب اصلی تیم اعزامی راه پیدا کردند و روزهای پایانی خرداد ماه راهی جدال با حریفان مطرح خارجی خود خواهند شد.

این در حالی است که مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان در سالن شهید کبکانیان تهران با حضور دبیر فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی، رئیس انجمن کاراته فدراسیون دانشجویی، رئیس انجمن کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و کادر فنی تیم ملی کاراته بزرگسالان متشکل از شهرام هروی، حسین روحانی و مهدی جعفری برگزار شد و در نهایت ترکیب نهایی تیم ملی دانشجویان برای حضور در رقابت‌های جهانی مشخص شد.

در آغاز این رقابت‌ها کاتاروها به روی تاتامی رفتند در حالی در بخش کاتای انفرادی فرید حقیقی و کاتای تیمی دانشگاه غیرانتفاعی کرمان با ترکیب یوسف زرین نعل، بهروز حسینی نسب و اسماعیل نخعی جواز حضور در رقابت‌های جهانی دانشجویی را به دست آوردند.

سپس رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته دانشجویان در بخش کومیته برگزار شد و علاوه بر امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم و دارنده آخرین مدال جهانی کاراته ایران، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده نیز به عضویت تیم منتخب دانشجویان درآمدند.

این در حالی است که در رقابت‌های کومیته و در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ سه بار به روی تاتامی رفت که در هر سه دیدار برنده میدان بود و بدین ترتیب مهدی‌زاده نخستین میدان بین‌المللی خود را در مسابقات جهانی دانشجویان تجربه خواهد کرد.

مهدی‌زاده در نخستین گام پس از اینکه در تقابل با هامون درفشی‌پور قهرمان سال ۲۰۱۳ آسیا به تساوی صفر بر صفر رسید اما با رأی داوران ۳ بر ۲ برنده شد و این کاراته‌کا در مرحله دوم محمد شهریاری یکی از بهترین‌های سوپر لیگ در سال ۹۲ را با حساب ۴ بر صفر مغلوب کرد.

مهدی‌زاده که بعد از مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۲ در پاریس فرانسه یک سال از میادین دور بود، در آخرین مبارزه بار دیگر رودروی هامون درفشی‌پور قرار گرفت و توانست با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی برسد و جواز حضور در تیم منتخب دانشجویان را از آن کند.

مهدی‌زاده دارنده مدال از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، کاراته قهرمانی جهان و همچنین رقابت‌های متعدد بین‌المللی است و در ویترین افتخارات خود تنها مدال رقابت‌های کاراته قهرمانی دانشجویان جهان را کم دارد و در صورت دستیابی به این موفقیت شانس خود را برای عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی برمن آلمان و بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی نیز افزایش می‌دهد.

نهمین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان جهان از روز بیست و هشتم خرداد تا اول تیرماه به میزبانی کشور مونته نگرو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiwnu.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما