قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: برخی از آروزهای جوانان در شرایط فعلی بیشتر جنبه توهم دارد و نمی تواند مسیر درست را برای انسان ترسیم کند.
آروزهای طولانی گاهی اوقات سبب عبور از خط قرمزها در جامعه می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسینی بوشهری دقایقی پیش در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام مردم را دعوت به احیای مکارم اخلاقی در جامعه کرده اند، اظهار کرد: امام صادق (ع) به این موضوع اشاره کرده اند که برپایی تقوا و احیای مکارم اخلاقی در جامعه سبب تقرب انسان می شود و انسان به آن هیچ نیازی ندارد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور افزود: در هفته های گذشته این موضوع را مطرح کردیم که چه چیز سبب عبور انسان از خطوط قرمز می شود و به جهل و تقلید های کورکورانه و برداشت های نادرست از دین اشاره کردیم.

وی با اشاره به اینکه آروزهای طولانی در زندگی سبب خارج شدن انسان از چهارچوب های اصلی دین می شود تصریح کرد: مادری که در آروزی داشتن فرزند صالح است با آروزی این بار سنگین را تحمل می‌کند و این موضوع در باره افراد مختلف متفاوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تبدیل شدن آرزو به توهم اشاره کرد و افزود: برخی از آروزهای جوانان در شرایط فعلی بیشتر جنبه توهم دارد و نمی تواند مسیر درست را برای انسان ترسیم کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcenz8w.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما