شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 2437
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خبر داد:

وقوع تصادفات زنجیره‌ای در اتوبان قم- تهران

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از وقوع چند مورد تصادفات زنجیره‌ای در اتوبان قم- تهران خبر داد و گفت: در این تصادفات 31 نفر مجروح شدند.
وقوع تصادفات زنجیره‌ای در اتوبان قم- تهران
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری امروز با اشاره به آمادگی صد در صدی نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در تعطیلات چند روز گذشته، اظهار داشت: انجام ۱۵۳ ماموریت در ۲۴ ساعته گذشته از خدمات پرسنل این مرکز به شهروندان و مسافران بوده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد ماموریت ۶۳ مورد آن تصادف است که ۳۰ مورد تصادف در جاده‌ها و ۳۳ مورد تصادف نیز در شهر رخ داده که این تصادفات در مجموع ۹۹ مجروح و دو فوتی بر جای گذاشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: ۴۴ مجروح توسط پرسنل اورژانس در محل‌های حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۵۵ نفر از مجروحین پس از اقدامات اولیه درمانی به منظور تکمیل درمان توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

وی ابراز داشت: از جمله ماموریت‌های شاخص در ۲۴ ساعته گذشته می‌توان به برخورد اتوبوس با تریلی در عوارضی کاشان با یک نفر فوتی سر صحنه، برخورد پژو و پیکان در اتوبان تهران- قم با هفت مجروح، واژگونی پراید در جاده گرمسار با پنج مجروح، برخورد پژو با کامیون در جاده سلفچگان با دو مجروح و... اشاره کرد.

باقری گفت: برخورد موتورسوار با دو سرنشین با یک دستگاه پژو در جاده جنت‌آباد با یک نفر فوتی سر صحنه (راکب موتور) و پنج مجروح که حال یک نفر از مجروحین وخیم گزارش شده است، از دیگر حوادث این چند روز اخیر است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم تصریح کرد: غروب روز گذشته تردد سنگین در اتوبان قم به تهران، چند مورد تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر‌های مختلف را به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: این تصادفات در مجموع ۳۱ مجروح داشت که ۲۱ نفر از آنها توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ که به صورت دائم در گشت اتوبان بودند درمان سرپایی شدند و ۱۰ نفر نیز به منظور بررسی بیشتر به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

به گفته باقری، تقویت ناوگان لجستیک و پرسنلی ۱۱۵ در تعطیلات گذشته و استقرار آمبولانس‌ها در تمام جاده‌ها و بخش‌ها و گشت در اتوبان قم- تهران از جمله برنامه‌های این مرکز در تعطیلات آخر هفته به ویژه روز جمعه بود که این امر در کاهش زمان ارائه خدمات درمانی و عدم انتقال مجروحین تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.xnit23nkqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما