چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 24584

هشدار آیت‌الله سبحانی نسبت به تهدید نسل

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه مسئله کاهش جمعیت در کشور خطرناک است، گفت: ۴۰ درصد جمعیت کشور پیر هستند و اگر به همین منوال پیش برود در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.
هشدار آیت‌الله سبحانی نسبت به تهدید نسل
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای هیئت مدیره بانک شهر اظهار کرد: امیدواریم که با تلاش‌های شما و مدیریت شهری مشکلات شهری برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی باید وسیع بوده و جوانب مختلف امر در نظر گرفته شود، افزود: البته کار باید از جای کوچک آغاز شود که اگر ضرر کردند بتوانند آن را جمع کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در واگذاری دسته چک باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد بیان کرد: باید در این بخش نیز دقت نظر صورت گیرد تا از مشکلات بعدی کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله کاهش جمعیت در کشور خطرناک است گفت: ۴۰ درصد کشور پیر هستند و اگر به همین منوال پیش برود در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه هر کسی در هرکجا مشغول است باید نسبت به تکثیر جمعیت توجه کرده، ادامه داد: ایران با نعمات و ظرفیت‌های موجود اگر دارای مدیریت درست باشد می‌تواند ۱۵۰ میلیون نفر را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه نباید در سیاست شاهد تضاد و تناقض باشیم که روزی گندم را صادر کرده و روز دیگر گندم را وارد کنیم گفت: در سال‌های گذشته ده‌ها کتاب علیه نظام، دین و آیین ما نوشته شده است؛ آقایان باید کوشش کنند که مراکز دینی و علمی تقویت شده و اینها گرفتار کارهای اداری شما نشوند.

مرکز توسعه نظام بانکداری اسلامی در بانک شهر تاسیس شد

در ادامه حسین پورزرندی با بیان اینکه بانک شهر با سهام‌داری خود شهرداری‌ها تشکیل شده است، گفت: در گذشته شهرداری‌ها یک درصد منابع بانک‌ها به شهرها و پروژه‌های شهری اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه در دنیا ۴۵ درصد منابع شهرداری‌ها به اوراق مشارکت تخصیص داده می‌شود افزود: از زمانی که تصمیم بر راه‌اندازی بانک شهر گرفته شد اقبال بانک‌ها نیز به پروژه‌های شهری زیاد شد.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به اینکه مردم از بدو تولد تا مرگ به شهرداری نیاز دارند و شهرداری به مردم خدمت می‌دهد بیان کرد: پروژه‌های شهری با روح، جان و زندگی مردم سروکار دارند و هرچه شهرها را آباد کنیم مردم آسایش بیشتری خواهند داشت و به نظام علاقمند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بانک شهر منشا خدمات بسیار ارزشمندی بوده است گفت: مرکز تحقیقات توسعه نظام بانکداری اسلامی را در بانک شهر تاسیس کرده‌ایم و در مسیر حرکت خود از نظرات مراجع تقلید بهره مند می‌شویم.

پورزرندی با اشاره به اینکه در بانک‌های دیگر سود پول برای عده خاصی است یادآور شد: سوددهی بانک شهر برای عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه تمام منابع این بانک بر اساس نظر مجمع هزینه می‌شود گفت: در زمینه بافت‌های فرسوده بانک شهر اقدامات قابل توجهی داشته‌ایم.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه اگر مردم را به بهسازی بافت‌های فرسوده تشویق شوند جان مردم نجات پیدا می‌کند گفت: در این بخش به مردم کمک می‌کنیم تا بتوانند در بهسازی بافت‌های فرسوده مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که به بانک شهروند تبدیل شویم ادامه داد: بانک شهر به دنبال سودآوری صرف نیست و می‌خواهیم به بانکی تبدیل شویم که بتوانیم خدمت قابل توجهی به مردم ارائه دهیم.

پورزرندی ضرورت بهره‌مندی از نظرات مراجع عظام تقلید را مورد تاکید قرار دارد و گفت: تمام منابع این بانک در شهرها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0pqi.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما