قم نيوز : قم نیوز: وزیر اطلاعات گفت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در عین تعهد و مسوولیت انقلابی، مرزبان اندیشه اسلامی بود.
وزیر اطلاعات: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی مرزبان اندیشه اسلامی بود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمود علویˈ روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از کتاب ˈآیت الله فاضل لنکرانی به روایت ساواکˈ با بیان اینکه آیت الله فاضل مروج اندیشه های صحیح بود افزود: وی به صورت فقهی، تعقلی و استدلالی در مقابل انحرافات ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه ایشان همواره به فکر تقویت رهبری و ولایت فقیه بود تاکید کرد: باید تمام ابعاد این قبیل چهره ها برای مردم تبیین شود.

وی افزود: مطالب مرحوم آیت الله فاضل برگ زرینی بر کارنامه درخشان روحانیت افزود.

وزیر اطلاعات با اشاره به سابقه خانوادگی آیت الله فاضل لنکرانی افزود: ایشان دارای شخصیت برجسته علمی و اخلاقی بود که مورد توجه آیت الله العظمی بروجردی قرار گرفت و مسیر رشد علمی را سریع و با سرعت طی کرد.

علوی گفت: مرحوم آیت الله فاضل کار علمی را با مبارزات همراه کرد و در این مسیر، الگو شد و ایفای نقش او اثرگذار و برجسته بود.

وی با بیان اینکه مرحوم فاضل لنکرانی مباحث علمی را دقیق، زیبا و متین تشریح و تبیین می کرد افزود: ایشان هنر پرورش مطالب علمی را داشت و از یک متانت علمی و قوت استدلال برخوردار بود.

علوی افزود: مرحوم فاضل لنکرانی در کنار میراث مکتوب علمی و کتب زیادی که از خود به یادگار گذاشت شاگردان خوبی را تربیت کرد و اگر در کسی زمینه ای می دید مشوق او می شد.

وی گفت: تدوین کتاب آیت الله فاضل به روایت ساواک وظیفه ای بود که بر دوش کسانی که اسناد را در اختیار داشتند سنگینی می کرد و امروز این کتاب برای مشتاقان آماده شده است.

علوی با بیان اینکه مادامی که مردم زیر پرچم روحانیت حرکت کنند نهضت اسلام موفق است ادامه داد: علمای حوزه زمانی که برای اسلام احساس خطر کردند جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای جلوگیری از انحراف اسلام ایستادند.

مراسم رونمایی از کتاب ˈآیت الله العظمی فاضل لنکرانی به روایت ساواکˈ، امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

کتاب ˈآیت الله العظمی فاضل لنکرانی به روایت ساواکˈ، چهل و هشتمین جلد از سلسله کتاب های یاران امام به روایت اسناد ساواک است که در ۲۹۲ صفحه از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در یک جلد و با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

آیت الله محمد فاضل لنکرانی، در سال ۱۳۱۰ شمسی در قم متولد شد و پس از طی مراحل مقدماتی تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر آیات بروجردی، طباطبایی، فاضل لنکرانی(پدر خود) و حضرت امام خمینی(ره) بهره های علمی فراوانی برد.

وی در زمان حیات از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پس از آن به عنوان مرجع تقلید شیعیان بود و در طول حیات خود شاگردان زیادی تربیت کرد و آثار علمی فراوانی نگاشت که نهایة التقریر فی مباحث الصلاة(سه جلد)، تفصیل الشریعة فی شرح تحریر الوسیله، کتاب الحج (پنج جلد)، الاجتهاد والتقلید، کتاب الطهارة فصل فی المیاه أحکام التخلّی والوضوء، کتاب الصلاة، النجاسات و أحکامها و القضاء و الشهادات از جمله آثارعلمی وی است.

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در ۲۶ خرداد ۸۶ در منزل خود در قم درگذشت و پیکر وی صبح روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ در حرم حضرت معصومه، در شهر قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchm-ni.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما