دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 22766
منبع : خبرگزاری حوزه

آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌گفت به جبهه بروید حتی اگر حوزه تعطیل شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل کنگره شهدای روحانی گفت: از آیت‌الله فاضل لنکرانی درخواست نیروی روحانی برای اعزام به جبهه ها کردیم، فردای آن روز فرمودند "به هر اندازه که نیروی طلبه می‌خواهید به جبهه‌ها ببرید، حتی اگر حوزه ها تعطیل شود.
آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌گفت به جبهه بروید حتی اگر حوزه تعطیل شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه الهادی(ع) قم، اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ همیشه رسالتی روشنگرانه و امید بخش را بر عهده داشته و یکی از این دوران ها، دوران دفاع مقدس بود.

وی با تاکید بر این که حضور مراجع عظام و بزرگان حوزه در جبهه ها به دفاع مقدس مشروعیت می داد و موجب افزایش روحیه رزمندگان اسلام می‎شد، عنوان کرد: هیچ کسی تصور نمی کرد که مهران به سادگی آزاد شود، ولی وقتی امام راحل فرمانی را صادر کردند، همه معادلات عقلانی و نظامی رنگ باخت.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به این که فرمان امام راحل از ناحیه ولایت فقیه صادر شد که برگرفته از جایگاه حوزوی و مرجعیت دینی بود، افزود: روحانیت در دوران دفاع مقدس توانست جنگ روانی دشمن علیه ملت را به خوبی مدیریت کند و آن را به سود رزمندگان اسلام تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کس فراموش نمی کند حضور مراجع عظام تقلید، علما و طلاب در مناطق جنگی، خط مقدم جبهه‌ها را به مساجد تبدیل کرده بود؛ حضور نیروهای تخصصی و رزمی از میان طلاب و روحانیان نیز در جبهه‌های جنگ مشهود بود و توان نظامی نیروهای ما را به شدت بالا برده بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با نقل خاطره ای از آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، تصریح کرد: در مقطعی از جنگ، از حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(مدیر وقت حوزه) درخواست نیروی روحانی برای اعزام به جبهه ها کردیم، ایشان یک روز وقت خواستند و فردای آن روز فرمودند "به هر اندازه که نیروی طلبه می‌خواهید به جبهه‌ها ببرید، حتی اگر منجر به تعطیلی حوزه‌ها شود".

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور افزود: آیت الله العظمی فاضل(ره) آن وقت یک روز را برای کسب اجازه از امام(ره) برای اعزام طلاب به جبهه ها در خواست کرده بودند و امروز هم چنین بسیج و انسجامی در حوزه ها وجود دارد که قطعا هر کاری از عهده این نیروی مخلص ساخته است.

وی تصریح کرد: روحانیت امروز وظیفه بسیار سخت تری در دفاع از نظام اسلامی بر عهده دارد؛ زیرا شیوه و تاکتیک دشمن از مبارزه مستقیم به غیر مستقیم و حلیه گرانه و ایجاد فضای غبارآلود حق و باطل تغییر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با تاکید بر این که روحانیت نقش چراغ و راهنما را برای مردم بر عهده دارد که باید همیشه روشن و هشدار دهنده باشد، گفت: امروز برای از بین بردن نقش روحانیت، نقشه ها می کشند و باید مراقب توطئه های آنان بود.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی تصریح کرد: امروزه باید به یاد داشت که نسبت به زمان امام علی(ع) دستگاه تبلیغاتی دشمن بسیار قوی تر است و از همه امکانات و حتی فضای مجازی به بیشترین نحو استفاده می کند و به دبنال زیر سئوال بردن آرمان های امام راحل است و سعی می کند از راهی به مردم ضربه بزند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccemqi.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما