سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 24701

امحاء یک تن موادمخدر در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر یک تن موادمخدر غیر دارویی فردا چهارشنبه در پایانه شرقی قم امحاء می‌شود.
امحاء یک تن موادمخدر در استان قم
به گزارش قم نیوز، علی بنایی ظهر امروز در نشست خبری با اهل رسانه استان قم در ساختمان استانداری موادمخدر معضل سرتاسر دنیا اعلام کرد و گفت: بحث مبارزه با موادمخدر از ابتدای انقلاب در دستور کار نظام بوده است و سران سه قوه با توجه به تاکیداتی که رهبری نیز در این زمینه داشتند مبارزه با موادمخدر را جدی‌تر دنبال می‌کنند.

وی افزود: با اینکه بخش زیادی از مرزهای کشور زیرپوشش و کنترل نیروهای انتظامی است اما هنوز در داخل کشور با مشکلاتی در زمینه موادمخدر روبه‌رو هستیم چرا که مافیای قاچاق موادمخدر انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی را هدف خود قرار داده‌اند و در راستای همین آسیب‌های جدی نیز به خانواده‌ها و جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه این گروه‌ها و مافیای قاچاق موادمخدر بدون کمک سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به اهداف خود دست نمی‌یابند، گفت: ساده‌انگاری است که فکر کنیم تمام مشکلات موجود در زمینه مبارزه با موادمخدر به تعدادی از قاچاقچیان ساده که در این مورد فعالیت دارند، بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم احساس کنند دستگاه‌های مسئول در زمینه مبارزه با موادمخدر با تمام توان کار می‌کنند همکاری‌های لازم را خواهند داشت چرا که عامه مردم در جامعه ایران می‌دانند که بحث امنیت به موادمخدر گره خورده است و برای افزایش ضریب امنیت در جامعه باید چاره‌ای برای این معضل اندیشید.

بنایی با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: برنامه‌های این هفته شامل برگزاری نمایشگاه از ۲ تا ۶ تیر ماه، امحاء یک تن مواد مخدر غیردارویی در روز چهارشنبه ۱۰ تیر ماه در پایانه شرقی، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر، دیدار با بهبود یافتگان و پیاده‌روی خانوادگی با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد است.

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر متعلق به قشر و نهاد خاصی نیست و نیاز به یک عزم عمومی دارد چون معضلی است که تمام اعضای جامعه در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را درگیر می‌کند و یکی از مشکلات بزرگ خانواده‌های ایرانی به خصوص خانواده‌های قمی محسوب می‌شود.

بنایی نسبت به کاهش سن اعتیاد در کشور هشدار داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد گرایش بانوان به سمت موادمخدر بوده‌ایم که این زنگ خطری برای مسئولان و خانواده‌ها به حساب می‌آید چرا که زنان محور اصلی خانواده‌ در کشور ایران محسوب شده و درگیر شدن زنان با این معضل تبعات بدتری نسبت به اعتیاد یک آقا به عنوان عضوی از خانواده به دنبال دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مبارز با اعتیاد در قالب سه برنامه‌ پیشگیری از گرایش به اعتیاد، اقدام به موقع برای ترک اعتیاد معتادین و اشتغال آنها بعد از ترک دسته بندی شده است که البته به طور ویژه در زمینه پیشگیری از اعتیاد به عنوان نخستین قدم مبارزه با آن صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه در همین راستا معاونت پیشگیری از جرایم در قوه قضائیه تشکیل شد‌، گفت: مهمترین راه برای پیشگیری از اعتیاد آگاهی تمام اقشار جامعه از تبعات استفاده از مواد مخدر و معضلاتی که اعتیاد برای خانواده‌ها و جامعه به وجود می‌آورد، است.

وی همچنین یکی از دلایل برگشت معتادین بهبود یافته به اعتیاد را پیدا نکردن شغل عنوان و تصریح کرد: این افراد به دلیل اعتیادی که در گذشته به آن مبتلا بوده‌اند نگاه خوبی در جامعه به آنها نشده و به همین دلیل مستعد بازگشت به اعتیاد می‌شوند که در راستای همین موضوع مرحله سوم برنامه‌ پیشگیری از اعتیاد را به اشتغال این افراد اختصاص داده‌ایم.

بنایی با اشاره به اینکه بیش از ۹ میلیارد تومان ماهانه در استان قم صرف هزینه‌های اعتیاد معتادین می‌شود، گفت: این معضل علاوه بر مشکلاتی که در حوزه فرهنگی و سیاسی به وجود آورده است هزینه‌های سنگینی را هم به خانواده معتادین و جامعه وارد می‌کند و از لحاظ اقتصادی نیز برای کشور مضر است.

وی در پایان گفت: بالا بردن جایگاه ورزش استان قم از آن جایی که قم دارای استعدادهای خوبی در رشته‌‌های ورزشی است به عنوان یکی از راه‌های دیگر پیشگیری از اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در راستای همین موضوع تیم صبا در قم استقرار یافت تا شور ورزشی بیش از پیش بر شهر قم سایه افکند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdf50x.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما