سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 24922

اعزام فرنگی‌کار قم به مسابقات دانشجویان جهان منتفی شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت کشتی استان قم از لغو اعزام فرنگی‌کار قم به مسابقات کشتی فرنگی 2014 قهرمانی دانشجویان جهان خبر داد.
اعزام فرنگی‌کار قم به مسابقات دانشجویان جهان منتفی شد
محسن حلوایی اظهار کرد:‌ هادی علیزاده‌پورنیا به عنوان مطرح‌ترین کشتی‌گیر استان قم قرار بود برای سومین سال متوالی، امسال به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان اعزام شود اما این اعزام صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان قرار بود از یک هفته دیگر با شرکت برترین‌ فرنگی‌کاران کشورهای مختلف جهان برگزار شود و به همین دلیل تیم ملی کشتی دانشجویان فرنگی کشورمان اردوی آماده‌سازی خود را نیز برپا کرد اما این اعزام منتفی شد.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان در حالی قرار بود امسال راهی رقابت‌های کشتی دانشجویان جهان ‌شوند که در سال ۱۳۹۱ در این مسابقات که به میزبانی فنلاند برگزار شد، عملکردی فوق‌العاده داشتند و با کسب مدال‌های رنگارنگ افتخار و سربلندی ارزشمندی برای ورزش دانشجویی کشور به وجود آوردند، ضمن اینکه در سال ۱۳۹۲ نیز در کازان روسیه پرافتخار ظاهر شدند و به مدال‌های رنگارنگ دست پیدا کردند.

وی اضافه کرد: برای تکرار این افتخارات، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان نفرات مورد نظر برای اعزام به مسابقات جهانی سال جاری دانشجویان جهان را به تیم ملی دعوت کرد در حالی که در بین آنها نام هادی علیزاده‌پورنیا کشتی‌گیر ارزنده قم نیز قرار داشت و این کشتی‌گیر قرار بود در وزن ۷۵ کیلوگرم راهی این رقابت‌ها شود که به دلیل مشکلات مالی اعزام تیم ملی به این رقابت‌ها لغو شد.

وی افزود: هادی علیزاده‌پورنیا از جوانان منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه قم بعد از درخشش در مسابقات جوانان آسیا در سال ۲۰۱۰، بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، جام جهانی کشتی فرنگی در سه سال متوالی، جایزه بزرگ فیلا، جام بین‌المللی قزاقستان و جام آزوماش اوکراین در چهار سال گذشته با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز و دو طلا و نقره سال‌های ۹۱ و ۹۲ در پیکارهای دانشجویان جهان یکی از سرشناس‌ترین کشتی‌گیران قم است.

حلوایی بیان کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴، قرار بود دهه دوم تیر ماه به میزبانی مجارستان در شهر پکس این کشور به انجام برسد و تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان نیز قصد داشت با هشت فرنگی‌کار راهی این دوره از رقابت‌ها شود.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب هادی علیزاده‌پورنیا در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی به کارهای آماده‌سازی خود ادامه می‌دهد تا انشاءالله یکی از نفرات اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و جهانی تاشکند ازبکستان باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcir3ar.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما