سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 25174

یادواره شهدای اصناف قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری یادواره شهدای اصناف قم و 300 شهید صنف نانوایان همزمان با میلاد امام حسن(ع) خبر داد.
یادواره شهدای اصناف قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور قبل از ظهر سه شنبه در نشست خبری که به بهانه برگزاری یادواره ۳۰۰ شهید صنف نانوایان در کشور و هزار شهید اصناف قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری یادواره این شهدا همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در سراسر کشور بنا شد یادواره‌ای برای شهدای اصناف برگزار شود که هر استان برگزاری یادواره برای شهدای یک صنف را به عهده گرفت.

وی یادآور شد: پیش از این هم استان قم به طور مستقل یک یادواره شهدای اصناف برگزار کرده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره‌ها خاطرنشان کرد: با این بهانه تلاش می‌کنیم سیره عملی شهدای اصناف را در میان کسبه و صنعتگران ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر شهید می‌تواند یک درس آموزنده باشد گفت: در شرایطی که دشمن با هجمه‌های فرهنگی تلاش می‌کند ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی جدا کند، زنده نگه داشتن یاد شهدا یک وظیفه است.

عالی‌پور اضافه کرد: این یادواره با مشارکت داوطلبانه اصناف قم برگزار می‌شود و دستگاه‌های دولتی برای آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس در استان قم ۸ هزار نفر پروانه کسب داشته‌اند افزود: از این میان هزار نفر به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند که این موضوع افتخاری برای مجموعه اصناف قم و برای ما درس‌آموز است.

وی با اشاره به اینکه قرار است در این روز ۱۶ خانواده شهید اصناف که دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند تجلیل شوند، ابراز داشت: تا امروز ستاد برگزاری این یادواره ۵ جلسه تشکیل داده و کمیته‌هایی را تعیین کرده‌اند تا این مراسم هر چه بهتر برگزار شود.

عالی‌پور اضافه کرد: این مراسم در صحن شماره ۳ مسجد اعظم و در تاریخ ۲۲ تیرماه همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود که سه هزار نفر برای شرکت در آن دعوت شده‌اند.

نصب ۲۵۰ بنر و پلاکارد

غلامرضا تفتی، نیز که در این جلسه به عنوان مسئول کمیته پشتیبانی این ستاد حضور داشت با اشاره به نصب ۲۵۰ بنر و پلاکارد در سطح شهر گفت: برای این موضوع جلسه‌ای با شهردار قم داریم تا مشارکت شهرداری را در این امر مقدس جلب کنیم.

وی ادامه داد: فضاسازی مسجد اعظم و تغییر حال و هوای شهر به مناسبت برگزاری این یادواره از جمله مسائلی است که در کمیته پشتیبانی پیگیری می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم با اشاره به اینکه تاکنون نسبت به شهدای اصناف بی‌توجهی شده اضافه کرد: شاید بسیاری از مردم ندانند که اصناف استان قم هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

تفتی گفت: مستندسازی و ردیابی خانواده‌های این شهیدان کار ساده‌ای نبود اما تلاش کردیم با این کار یاد و خاطره آنان را زنده کنیم.

چاپ نشریه‌ای از منتخب وصایای شهدای اصناف قم

رئیس اتاق اصناف قم هم در این نشست به چاپ نشریه‌ای از منتخب وصایای شهدای اصناف قم اشاره کرد و افزود: بنا داریم چهره شهر را در آستانه برگزاری این یادواره تغییر دهیم.

تهیه بسته فرهنگی شامل دفترچه، کتاب و تصاویر شهدا و تهیه پوستر و بنر از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی این یادواره بود که احمدلو به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci5zar.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما