چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 25195

قرآن حلقه اتصال وحدت مسلمانان قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان تاکید کرد: قرآن باید حلقه اتصال وحدت مسلمانان به خصوص در وضعیت فعلی قرار گیرد.
قرآن حلقه اتصال وحدت مسلمانان قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه سه شنبه در جمع استادان حوزه علمیه در دارالقران علامه طباطبایی اظهار داشت: طبق سفارش امام علی(ع) قرآن دستورالعمل زندگی انسان و سرچشمه نور و هدایت و سراج منیر است و نباید برخی غیرمسلمان‌ها در عمل به آن از ما پیشی بگیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که برخی افراد که مسلمان هم نیستند در پرهیز از غیبت و تهمت و خیانت از برخی مسلمانان بهتر هستند و رعایت این مسایل را دارند.

آیت الله مکارم تأکید کرد: قرآن باید حلقه اتصال وحدت مسلمانان به خصوص در وضعیت فعلی قرار گیرد.

نباید تنها به جنبه‌های هنری قرآن رو بیاوریم

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه نباید تنها به جنبه‌های هنری قرآن رو بیاوریم، گفت: جنبه‌های هنری مانند قرائت و تجوید مقدمه برای عمل است و اصل عمل است که باید در همه برنامه‌های قرآنی بر آن تاکید کنیم.

وی با بیان اینکه روآوردن به کارهای ظاهری قرآن در حد اعتدال خوب است، تصریح کرد: عمل به قرآن دارای مراحل و انواعی است که یکی از آنها تفکر است.

آیت الله مکارم، تعلیم و تعلم قرآن، اعمال لسانی مانند ذکر صلوات و امر به معروف ونهی از منکر را از مصادیق عمل به قرآن برشمرد.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که استادان و عالمانی در حوزه تربیت می‌شوند که فقط به درس خواندن مادام العمر مشغولند و از رفتن به استانهای دیگر برای تبلیغ ممانعت دارند که حوزه باید چاره اندیشی کند.

امر به معروف باید برای مردم تبیین شود

این مفسر قرآن کریم، اضافه کرد: امر به معروف نیز از مواردی است که متاسفانه کمرنگ شده و گاهی در جامعه ضدارزش می‌شود که باید بیشتر برای مردم تبیین شود.

وی انفاق را از دیگر انواع عمل به قرآن دانست و اظهار داشت: انفاق بیش از آنکه برای انفاق گیرنده سود داشته باشد برای انفاق کننده نفع دارد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با یادآوری خاطره‌ای از علامه طباطبایی تواضع ایشان را ستودنی دانست و بر لزوم الگوگیری از ایشان تأکید کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbs8b5.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما