يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 25331

آسمان قم در وضعیت هشدار

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان قم از رسیدن وضعیت آلوگی هوای قم به مرحله هشدار خبر داد و گفت: میزان ریزگردهای 10 میکرونی به 765 میکروگرم بر متر مکعب رسیده در حالی که استاندارد آن 150 میکروگرم بر مترکعب است.
آسمان قم در وضعیت هشدار
به گزارش قم نیوز، محسن اوروجی از رسیدن وضعیت آلودگی هوای قم به مرحله هشدار خبر داد و گفت: میزان ریزگردهای ۱۰ میکرونی به ۷۶۵ میکروگرم بر متر مکعب رسیده در حالی که استاندارد ذرات معلق ۱۰ میکرونی ۱۵۰ میکروگرم بر مترکعب است.

وی در ادامه افزود: همچنین میزان ریزگردهای ۲.۵ میکرونی به ۳۶۰ میکروگرم در متر مکعب رسیده که استاندار آن ۵۰ میکروگرم در مترمکعب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم خاطرنشان کرد: دلایل افزایش ریزگردها در آسمان شهر قم خشک شدن دشت مسیله، قمرود، قره‌چای، دریاچه نمک و حوض سلطان است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی رسیدن وضعیت هوای استان به مرحله هشدار دیروز جلسه‌ای در استانداری برگزار شد که به دلیل وخیم بودن وضعیت هوای استان پیش از ظهر امروز نیز جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط از جمله هواشناسی،‌ حفاظت محیط زیست،‌ منابع طبیعی و آبخیزداری،‌ مرکز بهداشت و اورژانس برای انجام اقدامات لازم خواهیم داشت.

اوروجی با اشاره به شدت وزش باد در روزهای آینده گفت: شرایط گرد و غبار در روزهای آینده وضعیت ماندگار و ثابتی نخواهد داشت به همین دلیل وجود گرد و غبار در هوای استان قم محتمل خواهد بود.

وی گفت: باتوجه به رسیدن وضعیت هوا باید بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، کودکان و اطفال و افراد سالمند از تردد طولانی و غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

اوروجی با اشاره به عدم انجام فعالیت‌هایی که باعث تشدید وضعیت آلودگی هوا می‌شود، تصریح کرد: پیمانکاران و کسانی که به نوعی با گرد و خاک سروکار دارند فعالیت خود را از امروز تا پایان هفته به حداقل رسانده و عموم مردم به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdfs0x.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما