دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 2542

دومین کارخانه فولاد در قم احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از احداث دومین کارخانه فولاد در این استان خبر داد.
دومین کارخانه فولاد در قم احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه یکشنبه در جمع مردم محله محروم شیخ‌آباد ضمن تشریح پروژه‌های مهم در دست اجرا در استان قم اظهار داشت: امسال کارخانه فولاد در قم به بهره‌برداری رسید و مجوز یک کارخانه فولاد نیز اخذ شده و در آینده کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

استاندار قم به جزئیات بیشتر مشخصات این کارخانه و زمان‌بندی احداث آن اشاره‌ای نکرد.

نخستین کارخانه فولاد استان قم اوایل خرداد ماه با حضور رئیس جمهور و برخی مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسمی رسید.

این کارخانه با تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن ورق نورد سرد، نخستین کـارخانه بخش خصوصی و دومین کارخانه از لحاظ تولید این محصول بعد از فولاد مبارکه اصفهان است.

بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری شده که ۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ از سوی سهامداران، ۴۵ میلیارد تومان از سوی بانک سپه و ۷۲.۵ میلیون یورو از حساب ذخیره ارزی تامین شده و زمینـه اشتغال ۶۵۰ نفر نیز فـراهم شده است.

در این کارخانه ورق‌هایی با عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر تولید می‌شود. نیاز سالانه کشور به ورق‌هـای نورد سرد ۳ میلیون تن است کـه ۱۵ درصد از این مقـدار در این کارخانه تولید خواهد شد.

طراحی اولیه و تفصیلی این کارخانه توسط مهندسان ایرانی انجام و بیش از ۵۰ درصد تجهیزات آن نیز توسط سازندگان داخلی تأمین شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.e8wbjh8nw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما