چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 25563

تجهیز 1700 کلاس درس در قم به فناوری‌های روز

قم نيوز : قم نیوز: مسئول فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان قم از تجهیز بالغ بر هزار و 700 کلاس درس در قم به تجهیزات فناوری خبر داد.
تجهیز 1700 کلاس درس در قم به فناوری‌های روز
به گزارش قم نیوز، غلامحسین احمدوند با اشاره به کاربرد و نقش غیرقابل انکار فناوری اطلاعات در زوایای مختلف زندگی بشر اظهار کرد: آموزش یکی از زوایای این بخش است که هر اندازه مبانی فناوری اطلاعات بیشتر در بخش آموزش استفاده شود، بازدهی دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدارسی که برای آموزش از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند، بازدهی و راندمان کاری آنها نسبت به مدارسی که به شیوه سنتی عمل می‌کنند، بیشتر است.

مسئول فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: امروز دانش‌آموزان را نمی‌توان از طریق شیوه سنتی آموزش داد، بنابراین توقع از آموزگاران این است که با تکنولوژی و امکانات جدید آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه حدود هزار و ۷۷۳ کلاس در سطح استان به فناوری تجهیز شده است، گفت: در این زمینه با توجه به اعتباراتی که از وزارت آموزش و پرورش در اختیار ما قرار می‌گیرد، نسبت به هوشمندسازی مدارس اقدام می‌شود.

احمدوند خاطرنشان کرد: حدود ۲۷۲ کارگاه IT در سطح استان وجود دارد که از امکانات این کارگاه‌ها در همه مقاطع هنرستان‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه فناوری اطلاعات گفت: اعتباراتی که در این زمینه اختصاص داده می‌شود کفایت همه مدارس و کلاس‌ها را نمی‌دهد، بنابراین نیازمند اعتبارات بیشتر در این بخش هستیم.

مسئول فناوری اطلاعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای آموزش همکاران باید در اختیارمان قرار گیرد تا به موازات تجهیز کلاس‌ها دوره آموزشی برای همکاران برگزار کنیم تا بتوانند از این تجهیزات به خوبی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: حدود ۱۵۰ معاون فناوری اطلاعات داریم که در مدارس در حال خدمت هستند و در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند.

احمدوند یادآور شد: در زمینه هوشمندسازی مدارس کلاس‌ها باید از طریق کابل شبکه به یکدیگر متصل باشند و در هر کلاس امکانات دسترسی به سایت‌های اینترنتی وجود داشته باشد و معلمانی که در مدرسه فعالیت می‌کنند، دوره آموزشی لازم را گذرانده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تجهیز سخت‌افزاری کلاس‌ها ۱۷۰ عنوان نرم‌افزار آموزشی استاندارد و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش تهیه شده و در تیراژ بالا بین نواحی آموزش و پرورش توزیع شده تا در اختیار مدارس قرار گیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaemnu.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما