سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : 26009

دریاچه نمک قم با بی‌مهری مواجه شده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی قم گفت: دریاچه نمک یکی از بهترین جاذبه های بالقوه زیست محیطی در سطح استان قم است، اما ما در استان از جاذبه بیابان گردی استفاده نمی کنیم و این دریاچه با نوعی بی مهری روبرو شده است.
دریاچه نمک قم با بی‌مهری مواجه شده است
به گزارش قم نیوز، محمد ابراهیم فقیه زاده عصر امروز در نشست بررسی مشکل گرد و غبار در استان قم که در بنیاد قم پژوهی برگزار شد، با اشاره به روند گرما در جهان اظهار کرد: هم اکنون افزایش دما در تمام جهان وجود دارد و بنا بر پیش بینی های ناسا یک دوره خشکسالی چهل ساله خاورمیانه را تهدید می کند، امروز هم می بینیم که دریاچه ارومیه خشک شده است و دریاچه نمک قم هم رو به خشکی است، روند تغییر اب و هوا در جهان باعث می شود که جنگ های بعدی بین کشور بر سر آب باشد.

وی تصریح کرد: ارتفاع سفره های زیرزمینی در سطح استان قم رو به کاهش است و ما باید خودمان را برای شرایط سخت آماده کنیم، اکنون یک خواسته ملی برای ایجاد کانال بین خلیج فارس و دریای خزر وجود دارد تا رطوبت در کویر لوت بیشتر شود و از رشد بیابان ها جلوگیری شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قم حفاظت از محیط زیست را نیازمند آموزش دانش آموزان دانست و افزود: باید این برنامه ها جزو کارهای مهم در استان قم باشد، امروزه می بینیم که در پیاده روها و منازل سطح شهر، محلی برای کاشت درختان پیش بینی نمی شود و اعتباران سازمان حفاظت از محیط زیست هم ناچیز است و کفاف پروژه های این سازمان را نمی دهد.

فقیه زاده با اشاره به نواحی بیابانی استان قم گفت: دریاچه نمک یکی از بهترین جاذبه های بالقوه زیست محیطی در سطح استان قم است، اما ما در استان از جاذبه بیابان گردی استفاده نمی کنیم، این در حالی است که بسیاری از توریست های خارجی در سطح کشور به تورهای بیابان گردی می روند.

وی تصریح کرد: دستگاه های مختلف استان باید برای مبارزه با ریزگردها برنامه های مشترکی را دنبال کنند و جهاد دانشگاهی استان قم هم آمادگی دارد که تحقیقات و دانش لازم را در خصوص بیابان های استان در اختیار دیگر دستگاه ها قرار بدهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyz9x.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما