يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 26162

دفاع استاندار قم از عملکرد شهردار تهران

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در سخنانی عملکرد شهرداری تهران در صدور بخشنامه تکریم جایگاه زنان مثبت توصیف کرد.
دفاع استاندار قم از عملکرد شهردار تهران
به گزارش قم نیوز، همایش تکریم خبرنگاران استان قم ظهر شنبه در سالن‌ معصومیه استانداری قم با حضور اصحاب رسانه، استاندار قم، معاونان استاندار، مدیران دستگاه‌های مختلف و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

استاندار قم که به دلیل همراهی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح امداد هوایی دیر به این مراسم رسیده بود، در توصیف قدرت رسانه در دنیای امروز به جنجال رسانه‌ای علیه شهردار تهران اشاره کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش عملکرد شهرداری تهران در اجرای طرح تکریم بانوان را کار درستی توصیف کرد که مورد هجوم رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود یک دهه پیش بزرگان فلسفه غرب مسئله دهکده بزرگ جهانی را مطرح کردند گفت: وقتی می‌بینیم یک بخشنامه که مربوط به یک نهاد است چنین سر و صدایی راه می‌اندازد، به درستی این مطلب پی می‌بریم.

استاندار قم اضافه کرد: بخواهیم یا نخواهیم امروز جهان یک دهکده واحد است و ما بخشی از آن هستیم. همین است که یک کار کوچک ما موجب موضع‌گیری دنیا می‌شود.

وی با اشاره به سخنان خبرنگاران در ابتدای این جلسه افزود: مشکلاتی در زمینه معیشت خبرنگاران وجود دارد که برطرف کردن آن وظیفه بخش حاکمیتی است.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش به نقش خبرنگاران در آرام نگه داشتن جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شما خبرنگاران هستید که امید را به جامعه تزریق می‌کنید.

اجازه‌ بدرفتاری با خبرنگاران را نمی‌دهیم

وی در پاسخ به گلایه یکی از خبرنگاران درباره برخورد نامناسب با اصحاب رسانه عنوان کرد: جلساتی برای حل این مشکل برگزار شده و پس از این اجازه نخواهیم داد برخوردی صورت بگیرد که رنجش خبرنگاران را در پی داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به نقش خبرنگاران در ترسیم چهره دولت در میان مردم افزود: اگر انتقاد به حقی از عملکرد دولت و دستگاه‌های استانی باشد ما پذیرای آن هستیم و اگر هم انتقادهایی نابه جا باشد با گفت‌وگو مشکل را برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به توقع خبرنگاران در حل شدن مشکلات معیشتی آنها به دست استانداری اضافه کرد: امکانات پولی کشور به دست نمایندگان مجلس است. اگر آنها مصوبه‌ای در رابطه با بهبود معیشت خبرنگاران داشته باشند، ما عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام صالحی منش کار رسانه را یک شمشیر دو لبه توصیف کرد و گفت: شما امروز بخشی از مجموعه اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی است که باید مسائل امنیتی کشور و آبروی نظام را باید حفظ کنید.

وی به خبرنگاران توصیه کرد: تا به ذات خبر نرسیده‌اید، آن را پخش نکنید. تمام مطالب نباید منتشر شوند چرا که در هر استانی حساسیت‌های خاصی وجود دارد.

کریستین امان‌پور، الگوی خبرنگار قمی

استاندار قم از خبرنگاران خواست چند تن از بزرگان عرصه مطبوعات مانند حسنین هیکل، کریستین امان پور و اوریانا فالاچی را در تقویت دانش و شجاعت الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به توانایی که کسب آن برای یک خبرنگار مفید است اضافه کرد: شما خبرنگاران باید اطلاعات تاریخی‌تان را ارتقا داده و توان خود را بالا ببرید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgxq9x.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما