چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 26360

مقاومت و جهاد سبب زنده‌ماندن اسلام شده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: استقامت و پایداری در کار‌ها چارچوب و زیربنای رشد افراد است، بنابراین تا زمانی که افراد مقاومت کنند به رشد و کمال در جامعه می‌رسند.
مقاومت و جهاد سبب زنده‌ماندن اسلام شده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسن ممدوحی با اشاره به روز مقاومت اسلامی، اظهار کرد: اسلام و مقاومت دو شاخصه مکمل برای یکدیگر هستند که اسلام با مقاومت و پایداری رقم می‌خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید به اهمیت مقاومت، افزود: مقاومت سبب به دست آوردن قدرت می‌شود، بنابراین بدون مقاومت و پایداری براین هر مسلمان باید مقاوم باشد و برای رسیدن به اهداف مهم خود تلاش و مقاومت زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به آفت‌های مقاومت، تصریح کرد: با بی‌نظمی، بی‌حالی و بی‌رمقی هیچ هدفی محقق نمی‌شود، آنچه تا کنون سبب زنده ماندن اسلام شده است، مقاومت وجهاد و تلاش است.

آیت الله ممدوحی با اشاره آیات قرآن برای استقامت و پایداری، عنوان کرد: خداوند در آیات قرآن تاکید می‌کند إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا، و این به معنای آن است که آن‌ها گفتند: پروردگار ما الله است و پایداری ورزیدند، بنابراین این آیه می‌تواند الگوی بزرگی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رابطه استقامت و رشد و کمال انسانی، خاطرنشان کرد: استقامت و پایداری در کار‌ها چارچوب و زیربنای رشد افراد است، بنابراین تا زمانی که افراد مقاومت کنند به رشد و کمال در جامعه می‌رسند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgzw9x.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما