دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 26488

308 مجروح قربانی حوادث موتور سواری در قم شدند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: 266 مورد حادثه موتورسواری در قم رخ داد که 3 فوتی و 308 مجروح برجای گذاشت.
308 مجروح قربانی حوادث موتور سواری در قم شدند
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری با تبیین حوادث هفته گذشته اظهار کرد: در این مدت بیش از ۸ هزار و ۱۰۳ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار شد که در این راستا هزار و ۱۲۸ مورد مأموریت شهری و جاده‌ای صورت گرفت.

وی با تفکیک مأموریت‌های انجام شده تصریح کرد: ۴۰۶ مأموریت از مجموع مأموریت‌های انجام شده به حوادث ترافیکی اختصاص داشت که ۳۵۰ مورد آن حوادث شهری و ۵۶ مورد دیگر نیز حوادثی بودند که در جاده به وقوع پیوست که در این حوادث چهار نفر جان سپردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه بخشی از حوادث قم به موتورسیکلت سواران اختصاص داشت گفت: در حوادثی که هفته گذشته رخ داد سه نفر از جان‌باختگان، قربانی حوادث موتورسواری بودند که به دلیل شدت صدمات وارده جان خود را از دست دادند.

وی شمار حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران را ۲۶۶ مورد دانست و تصریح کرد: در این حوادث ۳۰۸ نفر مجروح شدند که ۱۳۵ نفر از مصدومان به ‌صورت سرپایی و ۱۷۰ نفر نیز به دلیل آسیب‌های وارده پس از دریافت خدمات درمانی اولیه، برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل شدند.

باقری در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به مهم‌ترین حوادث جرحی این مدت بیان کرد: در اثر واژگونی خودروی سمند در محور سلفچگان به قم ۶ نفر مجروح شدند که پس از دریافت خدمات درمانی اورژانسی به مراکز درمانی در سطح شهر منتقل شدند.

وی واژگونی پراید در محور قم – جعفریه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این حادثه ۶ نفر مجروح شدند که یک نفر به‌صورت سرپایی در محل حادثه درمان شد و پنج نفر دیگر نیز پس از دریافت خدمات درمانی اورژانسی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از وقوع حادثه‌ای در شهر قائم خبر داد و گفت: یک نفر پس از سقوط از موتورسیکلت به دلیل شدت جراحات و آسیب‌های وارده در محل حادثه جان سپرد.

باقری در ادامه واژگونی پراید در کمربندی امام علی (ع) را مورد توجه قرارداد و گفت: در این حادثه یک نفر به دلیل شدت صدمات وارده در محل حادثه جان باخت.

وی به وقوع حادثه دیگری در محور قدیم قم - اصفهان اشاره کرد و گفت: براثر برخورد پراید با موتورسیکلت دو نفر مجروح شدند که پس از دریافت خدمات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند ولی به دلیل شدت صدمات وارده جان سپردند و تلاش گروه ‌درمانی اورژانس ۱۱۵ بی‌نتیجه ماند.

باقری در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: از رانندگان می‌خواهیم هنگام شنیدن آژیر آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مسیر را برای رسیدن به‌موقع آمبولانس به مراکز درمانی یا محل وقوع حادثه باز کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6kni.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سید
باید ھمہ ی چھار راہ ہای قم یہ آمبولانس داشتہ باشد۔ مثل شھر کراچی کہ بزرک ترین شھر پاکستان است ولی قم بیشتر تصادفات و مرگ از مقایسہ بہ کراچی دارد۔ در شھر کراچی زیر ھمہ پل ھوای یک دست آمبولانس مستقر ہست ۔ ھم دولتی و ھم خیریہ۔