سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 26520

طرح خوشه های صنعتی در قم موفق بوده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: اجرای طرح خوشه های صنعتی در این استان موفقیت آمیز بوده است.
طرح خوشه های صنعتی در قم موفق بوده است
به گزارش قم نیوز، ˈروح الله ابراهیمیˈ توسعه خوشه های صنعتی را از جمله روش های بهبود فضای کسب و کار ذکر کرد و افزود: توسعه خوشه ها، فعالیت چند گروه صنعتی درمنطقه جغرافیایی مشخص که دارای فرصت ها، تهدیدها و مزایای مشخص است را فراهم می آورد.

وی با مثبت ارزیابی کردن ، توسعه کارگروهی در بخش صنعت، اضافه کرد: مدل کارگروهی، واحدهای صنعتی را کنار یکدیگر قرار می دهد و باعث می شود آنها اقداماتی از جمله بازاریابی، تامین مواد اولیه و مشکلات زیرساختی را بهتر مدیریت کنند.

ابراهیمی اظهار داشت: دراین رابطه خوشه کفش و دمپایی که در استان قم تشکیل شده و دارای برند مشترک است، سال گذشته توانست با صادرات به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورد.

به گفته وی ، درحال حاضر ۲۵۰ واحد تولید کفش و دمپایی در استان قم فعال می باشد.

وی افزود: خوشه چوب، مبلمان و فرش دستباف نیز در استان فعال شده و در آینده نزدیک خوشه های سنگ، سوهان و چاپ و نشر نیز کار خود را آغاز می کنند.

ابراهیمی در ادامه،کمبود نقدینگی رااز جمله مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی درقم برشمرد وگفت: نبود زیرساخت های لازم، برق و نرخ ارز از دیگر مشکلات این واحدها به شمار می آید البته اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم یکی از مشکلات موجود در بخش صنعت درقم را اداره برخی واحدهای صنعتی به صورت سنتی ذکر

کرد و گفت: دراین واحدها مفهوم مالکیت و مدیریت یکی است که این امر باعث شده که ازنیروهای تحصیل کرده کمتر دربحث مدیریت استفاده شود.

وی با اشاره به انتشار هفت جلد کتاب مرتبط با دانش بومی در حوزه کسب و کار و بهبود فعالیتهای صنعتی توسط شرکت شهرکهای صنعتی قم افزود: در این راستا این شرکت تمام تلاش خود را برای استفاده از دانش بومی و توان نیروهای تحصیل کرده و کارآمد برای بهبود فعالیت درحوزه صنعت انجام داده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7n8w.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما