سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 26546

جلوگیری از تبلیغات غیر مجاز و نامناسب در سطح شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مراکز دولتی و غیر دولتی و اشخاص، موظفند برای اجرای طرح‌های تبلیغاتی خود ضمن ارائه طرح به این اداره کل، مجوز لازم را دریافت کنند.
جلوگیری از تبلیغات غیر مجاز و نامناسب در سطح شهر قم
به گزارش قم نیوز، به منظور تنظیم امور و فعالیت‌هایی که تحت عنوان «تبلیغات شهری» در سطح شهر صورت می‌گیرد و همچنین هماهنگ کردن کوشش‌های تبلیغی سازمان‌ها و مراکز فرهنگی هنری در این زمینه و بهبود کیفیت این قبیل تبلیغات در استان، نخستین کارگروه ساماندهی تبلیغات شهری در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» پیش از ظهر امروز با حضور مهدی توکلیان معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته همچون اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره اماکن نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زیباسازی شهرداری و انجمن صنفی تبلیغات در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

توکلیان در این نشست در تعریف تبلیغات شهری گفت: شعار نویسی، نقاشی، طراحی و نصب پوستر و همچنین اطلاعیه و اعلامیه و تندیس و کتیبه در زمینه‌ها و موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و... در سطح شهر که توسط دستگاه‌های دولتی، ارگان‌ها، نهادهای مردمی، انجمن‌ها، مراکز، جمعیت‌ها، موسسات، شرکت‌ها، و اشخاص صورت می‌گیرد، تبلیغات شهری به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه کمیته ساماندهی تبلیغات شهری زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت می‌کند، اضافه کرد: هدایت تلاش‌های مردمی و جمعی در زمینه‌های تبلیغات فرهنگی و هنری و سیاسی در معابر و راه‌ها، میادین و اماکن عمومی و همچنین بهره‌گیری مناسب و مطلوب و به‌جا از امکانات عمومی در راستای افزایش آگاهی و رشد فرهنگ عمومی و ایجاد هماهنگی و نظم لازم در این زمینه، اهداف اصلی تشکیل این کمیته است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص وظایف کمیته ساماندهی تبلیغات شهری اظهار کرد: تقویت انگیزه‌های مردمی و ایجاد در زمینه‌های مشارکت همگانی در فعالیت‌های تبلیغی شهری و هدایت این کوشش‌ها از طریق آموزش عمومی و انجام برنامه‌های توجیهی و توضیحی از قبیل موضوع نماز جمعه، صدا و سیما و مطبوعات، تهیه و ابلاغ برنامه‌های لازم با شیوه‌های مناسب برای پاکسازی سطح شهر از آثار تبلیغی نامطلوب و همچنین جلوگیری از انجام هر گونه تبلیغات غیر مجاز و نامناسب، مراقبت در حفظ شعارها، کتیبه‌ها و هر گونه آثار تبلیغی شهری که از جنبه‌های تاریخی یا هنری واجد ارزش خاص است و همچنین ایجاد محل‌های مناسب و مجاز برای انواع تبلیغات فرهنگی یا تجاری از جمله وظایف این کمیته است.

وی در ادامه از ممنوعیت استفاده از دیوار خانه‌ها و ساختمان‌های اشخاص، سازمان‌ها، موسسات، نهادها و ادارات بدون اجازه صاحبان و مسئولان آنها خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه در قم شاهد هستیم که در برخی اماکن این قانون رعایت نمی‌شود.

توکلیان بر ضرورت دریافت مجوز تبلیغات شهری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد و گفت: مراکز و موسسات دولتی و غیر دولتی، نظامی و انتظامی و اشخاص، موظفند برای اجرای طرح‌های تبلیغاتی خود ضمن ارائه طرح به این اداره کل مجوز لازم را دریافت کنند.

وی به دقت نظر این معاونت بر طرح‌های خواستار مجوز اشاره کرد و گفت: دیده‌بانی و رصد تبلیغات از وظایف این معاونت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است که با نظارت دقیق، از صدور مجوز برای طرح‌های تبلیغاتی ضعیف و به دور از شأن قم جلوگیری به عمل می‌آوریم.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این روش منجر به حمایت از هنرمندان استان و استفاده بیشتر از آنان می‌شود اضافه کرد: متاسفانه در مناسبت‌های مذهبی طرح‌هایی برای دریافت مجوز به این معاونت ارائه می‌شود که با طراحی بسیار ضعیف، شان اهل بیت(ع) در آنها حفظ نشده است.

در ادامه این نشست اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در ساماندهی هرچه بهتر تبلیغات شهری پرداختند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccepqi.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما