شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 26699

کمک 6 میلیارد تومانی طرح تحول سلامت به مردم قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شهر قم حدود 6 میلیارد تومان از محل هدفمندی و در قالب طرح تحول به شکل یارانه برای مردم عزیز هزینه شده است که تا قبل از اجرای این طرح این هزینه‌ها باید از جیب مردم پرداخت می‌شد.
کمک 6 میلیارد تومانی طرح تحول سلامت به مردم قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه امروز در آغاز هفته دولت با تبریک روز پزشک اظهار کرد: اجرای طرح عظیم تحول سلامت در سال جاری حرکت بزرگی در راستای خدمت به مردم است که خشنودی مردم را نیز به همراه داشت.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی بخش سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: به دنبال این سیاست‌ها از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری تحول قابل توجهی در ارائه خدمات رخ داد که در نخستین گام‌های آن هزینه‌های کمرشکنی که مردم در مراجعه به مراکز دولتی متحمل می‌شدند بسیار کاهش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با اجرای این طرح دغدغه‌ای که مردم در مسئله بیماری و بیمارداری داشتند کاهش پیدا کرد که البته این امر قدم نخست در زمینه بحث سلامت است.

وی با بیان اینکه اعتقاد دولتمردان این است که حق و شأن مردم در خدمات بهداشتی و سلامتی بیش از اینها است، یادآور شد: امیدواریم با عنایت و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی کشور و مردم قدرشناس، این تحول بزرگ به پیش برود و برکات آن هر چه بیشتر با گذشت زمان آشکارتر شود.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه طرح تحول سلامت در نخستین قدم، هزینه‌های مردم در مراجعه به مراکز دولتی را ۱۰ درصد کاهش داد، ابراز کرد: این تحولی بود که به طور ناگهانی مردم برکات آن را از نیمه اردیبهشت ماه احساس کردند و حاصل عنایت همه دولتمردان به بخش سلامت بود. وی اجرای طرح تحول سلامت را به اعتقاد نقادان اصلی‌ترین و بزرگترین مصداق مدیریت جهادی در وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: یکی از برکات این طرح افتتاح اورژانس هوایی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در برنامه اولیه ۱۴ استان از جمله استان مقدس قم از اورژانس هوایی برخوردار شدند اضافه کرد: افتتاحیه این طرح بزرگ از قم با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

وی تصریح کرد: در کمتر از سه هفته از آغاز این طرح حدود ۱۷ ماموریت حیاتی و بزرگ توسط بالگرد اورژانس هوایی انجام شده و موجب نجات جان عزیزان شده است.

ایرانی خواه همچنین از افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی سلفچگان همزمان با هفته دولت و سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و یادآور شد: این مرکز توسط یک از خیرین بزرگوار و همکاری دولت با امکانات قابل توجهی احداث شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات در زمینه درمان زیاد است ابراز کرد: در قم مراکز درمانی در شأن مردم در حد کفایت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیمارستان شهید بهشتی را تنها مرکز با امکانات قابل قبول در قم دانست و گفت: امیدواریم با حمایت‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در اوایل سال آینده با عنایت دولت شاهد افتتاح بیمارستان فرقانی باشیم که بخشی از مشکلات استان را رفع کند.

وی افزود: با عنایت مسئولان و لطف خدا در ابتدای سال ۹۵ شاهد راه اندازی بیمارستان منطقه نیروگاه با عنوان بیمارستان امجدی خواهیم بود.

ایرانی خواه در خصوص اقدامات صورت گرفته در تحقق شعار سال نیز گفت: اصلی‌ترین و عملیاتی‌ترین مصداق شعار سال در وزارت بهداشت و درمان اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

وی هزینه‌های درمان را کمرشکن دانست و افزود: با اجرای این طرح میزان قابل توجهی از این هزینه‌ها کاهش یافت به گونه‌ای که در شهر قم حدود ۶ میلیارد تومان از محل هدفمندی و در قالب طرح تحول به شکل یارانه برای مردم عزیز هزینه شده است که تا قبل از اجرای این طرح این هزینه‌ها باید از جیب مردم پرداخت می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم رایگان شدن برخی از خدمات از جمله زایمان طبیعی را از برکات طرح تحول سلامت عنوان کرد و ادامه داد: به نمایندگی از دولت و وزارت بهداشت و درمان خاضعانه و صادقانه عرض می‌کنم آنچه ارائه شده است حد کوچکی است و شأن مردم عزیز بسیار بالاتر از این است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb90b5.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما