پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 2672
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

کشاورزی بهترین شیوه بهره‌مندی از منابع خدادادی است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از کشاورزی بهترین شیوه بهره‌مندی از منابع خدادادی است.
کشاورزی بهترین شیوه بهره‌مندی از منابع خدادادی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسن عالمی در نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری تلاش‌گران عرصه کشاورزی را بیشترین مخاطبان شعار سال جهاد اقتصادی می‌داند.

وی با اشاره به آیات قرآن در زمینه کشاورزی افزود: حدود هزار آیه در این مورد وجود دارند که همگی آنها آینه‌ای از جمال الهی در عالم هستی است و به عنوان برهان اثبات ذات پروردگار عالم به کار می روند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی طبیعت را دارای قداستی دانست که دارای زیبایی‌های فراوان است و گفت: همه این زیبایی‌ها جلوه‌ای از جمال الهی است.

وی ابراز کرد: خداوند می‌فرماید که تمام اجزای طبیعت با یکدیگر هماهنگی داشته و معیشت انسان‌ها در آن نهفته است.

عالمی با بیان اینکه استفاده از طبیعت تنها محدود به معیشت روزانه نیست گفت: در این همه آفرینش گسترده و زیبا چیزی وجود دارد که انسا‌ن‌های متفکر را به خود جلب می‌کند و بشر باید با استفاده از نیروی اندیشه و تفکر خود بهره لازم را ببرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: سراسر آفرینش خدا دارای نشانه‌هایی برای شناخت اوست ضمن اینکه به تصریح قرآن کریم،‌ انسان‌ها باید پس از استفاده از نعمت‌های طبیعی در مقام شکرگزاری برآیند.

وی کشاورزی با بهترین روش استفاده انسان از منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از کشاورزی موجب می‌شود که انسان هیچ‌گاه دچار فقر و تنگدستی نشود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.yarct1aqrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما