يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : 26784

خدام بارگاه رضوی به حرم کریمه اهل بیت(س) مشرف می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، گفت: استقبال از خدام امام رضا(ع) که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) باعنوان کاروان سایه خورشید وارد قم می شوند، از مهمترین فعالیت های دهه کرامت است.
خدام بارگاه رضوی به حرم کریمه اهل بیت(س) مشرف می‌شوند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی عزیزی با اشاره برنامه های دهه کرامت و روز ملی امامزادگان در قم، اظهار کرد: روز پنجم ذی القعده با تصویب شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ثبت شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به آمار بقاع متبرکه موجود در استان، افزود: دراستان قم ۹۴ بقعه متبرکه قرار دارد و مهمترین کار ما در دهه کرامت استقبال از خدام امام رضا(ع) است که برای میلاد حضرت معصومه(س) در قم حاضر باعنوان کاروان سایه خورشید وارد قم می شوند و علاوه بر حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در حرم امام‌زاده موسی مبرقع(ع) و امام‌زاده جعفر(ع) نیز برنامه های خاصی را اجرا می کنند.

وی با اشاره به برنامه های خدام حرم کریمه اهل بیت(س) برای تجلیل از مقام امامزادگان، گفت: خدام حرم حضرت معصومه (س) دوم ذی القعده در امام‌زاده ابراهیم(ع)، در هشتم ذی القعده در امام‌زاده سید معصوم(ع)، در پنجم ذی القعده در امام‌زاده جعفر شهید(ع) و در سوم ذی القعده در امام‌زاده سید علی(ع) حضور می‌یابند و به مقام شامخ این بزرگواران ادای احترام می کنند.

حجت السلام عزیزی بااشاره به برخی از برنامه های دهه کرامت، بیان کرد: در این دهه طرح استقبال از خدام حرم حضرت معصومه(س) از اوقاف قم برگزار می شود، البته برگزاری مراسم محفل انس با قرآن نیز یکی از برنامه های این دهه است، البته مراسم خطبه خوانی خدام بقاع متبرکه نیز همزمان با پنجم ذی القعده ساعت هفت و نیم در حرم مطهر برگزار می شود.

وی با اشاره به تجلیل از مقام شامخ امامزادگان، خاطرنشان کرد: همایش استانی امام‌زاده ابراهیم و امام‌زاده محمد(ع) نیز در دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgtu9x.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما