سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 27035
در جلسه شورای اداری استان قم مطرح شد

تقسیمات کشوری قم باید اصلاح شود/ تالاب‌های قم نیازمند توجه مسئولان

قم نيوز : قم نیوز: با حضور معاون رئیس جمهور، جلسه شورای اداری استان قم به بررسی موضوعاتی همچون معضل تالاب‌ها و دریاچه‌ها و نیز اصلاح تقسیمات کشوری قم پرداخت.
تقسیمات کشوری قم باید اصلاح شود/ تالاب‌های قم نیازمند توجه مسئولان
  به گزارش قم نیوز، علی‌اکبر مرتضایی که پیش از ظهر دیروز در جلسه شورای اداری استان قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: فرمان ۱۱ ماده‌ای رئیس جمهور که براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده ‌در ادارات قم به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری قم خاطرنشان کرد: محیط زیست زمینه ساز توسعه پایدار است و استان قم به دلیل کم آبی‌ که از گذشته داشته است، دچار مشکلات جدی در این زمینه بوده ‌و تلاش استاندار ‌و ادارات قم برای حفظ محیط زیست قم در دولت یازدهم دو چندان شده است؛ قم با مشکل خشک شدن تالاب‌ها و ریزگرد‌ها و گرد و غبار روبرو است.

احمد امیرآبادی فراهانی، دومین سخنران جلسه شورای اداری استان قم بود که سخنان خود را با خیر مقدم به ابتکار آغاز کرد و از اهتمام به وضع آب و هوای قم تشکر کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست کشور، از مظلومیت قم سخن گفت و اظهار کرد: قم در بین استان‌های همجوار خود مظلوم واقع شده و در چند سال اخیر بسیاری از آب‌هایی که وارد استان قم می‌شده است، قطع گردیده و کم کم به وضعیت بحران وارد می‌شویم.

امیر آبادی افزود: اگر نگران وضعیت مردم قم نیستیم، باید نگران تهران باشیم که با خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌های قم دچار مشکلات زیست محیطی شدیدی می‌شود و بهتر است مقداری از توجه بر دریاچه ارومیه را به تالاب‌ها و دریاچه‌های قم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تقسیمات کشوری قم نیز باید اصلاح شود و دیروز نماینده ساوه نیز برای الحاق به استان قم، ابراز تمایل کرد و در کنار این مسئله، باید به حق آبه‌های مردم قم نیز توجه شود.

امیر آبادی با تقدیر از شهرداری و اداره کل منابع طبیعی قم، گفت: تنها شهرداری و منابع طبیعی به دنبال حفظ محیط زیست قم هستند و باید دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgnz9x.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما