چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 27054
سید حسن رضوی معاون برنامه ریزی استانداری قم:

سرشماری عمومی کشاورزی در استان قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سیدحسن رضوی با اشاره به اهمیت آمارگیری در بخش کشاورزی گفت: خروجی اطلاعات سرشماری کشاورزی تا پایان سال پردازش شده و در تدوین برنامه ملی ششم توسعه استفاده خواهد شد.
سرشماری عمومی کشاورزی در استان قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی، معاون برنامه ریزی استانداری قم در نشست خبری ظهر امروز در سالن امام رضا (ع) استانداری قم پیرامون آمارگیری بخش کشاورزی سال ۹۳ با اشاره به اینکه پایهٔ همهٔ برنامه ریزی‌ها در کشور بر اساس آمار استوار است، اظهار کرد: تا کنون آمارگیری‌های بسیاری از جمله نفوس و مسکن در کشور صورت گرفته است که آخرین سرشماری بخش کشاورزی به سال ۸۲ بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی باید این آمارگیری در سال ۹۲ انجام می‌شد افزود: به دلیل همزمانی آمارگیری با انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت در سال ۹۲ این آمارگیری در سال ۹۳ انجام می‌شود تا خروجی بهتری در آمار داشته باشیم.

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی استان قم تصریح کرد: سرشماری از ۵ مهرماه سال جاری و با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز و تا ۱۸ آبان ماه ادامه پیدا می‌کند.

حسن رضوی به اهداف سرشماری اشاره کرد و گفت: سرشماری عمومی کشاورزی جهت تهیه فهرست کامل بهره برداران کشاورزی به تفکیک مناطق جغرافیایی، استفاده از اطلاعات در برنامه ریزی‌های ملی و محلی و همچنین تهیه آمار بخش کشاورزی برای سازمان‌های بین المللی و مقایسات بین المللی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید به در دسترس بودن آمار تمامی بهره وران کشاورزی که در روستاها و شهرهای قم فعالیت دارند به پرسش‌های مطرح شده در فرم آمارگیری اشاره کرد و افزود: در این فرم سوالاتی در مورد فهرست نام و نشان بهره برداران کشاورزی، مشخصات بهره بردار شامل سن، جنس، تحصیلات و کد ملی، کاربری اراضی کشاورزی، اسامی محصولات بهره برداری، سطح کاشت محصولات زراعی مهم مانند گندم، جو و برنج، تعداد انواع درختان بارور و نهال و مقدار تولید، تعداد دام سبک و سنگین به تفکیک جنس و مساحت گلخانه و نوع فعالیت گلخانه ای مطرح شده است.

وی با اشاره به مشخصات امارگیران که دارای لباس کاورسرمه ای، آرم سرشماری و کارت شناسایی عکس دار هستند بیان کرد: آمارگیری برای اولین بار در کشور با استفاده از تبلت انجام می‌شود.

سید حسن رضوی مدیر اجرایی امارگیری کشاورزی با تاکید بر محرمانه بودن آمارگیری و استفاده از اطلاعات فقط برای برنامه ریزی و بی ارتباطی آن با مالیات و یارانه‌ها ابراز امیدواری کرد و افزود: با همکاری و مساعدت دهیاران و اعضا شورای روستایی در شناسایی بهره برداران ساکن و غیر ساکن آبادی امیدواریم روستاییان با آمارگیران همکاری خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchkvni.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما