سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 27128
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حقیقت اسلام با ولایت امام علی (ع) تجلی پیدا می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روز عید غدیر روز ولایت امام علی (ع) است و در واقع اگر ما اسلام را بدون امام علی (ع) و اولاد او بدانیم اسلام بی‌معنا و بی‌ارزش است و دین اسلام با امام علی (ع) تجلی پیدا می‌کند.
حقیقت اسلام با ولایت امام علی (ع) تجلی پیدا می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد غروی با اشاره به اهمیت روز غدیر خم در طول تاریخ اظهار کرد: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است و روزی است که خلافت و امامت امیرالمومنین (ع) توسط پیامبر (ص) ابلاغ شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به واقعه بزرگ غدیر افزود: پس از سفر حج پیامبر (ص) و در مسیر بازگشت از جانب خداوند به پیامبر امر ولایت امام علی (ع) ابلاغ شد و پیامبر (ص) فرمودند افرادی که در راه هستند زود‌تر برسند و کسانی که جلو‌تر رفتند برگردند، پیامبر (ص) مردم را در سرزمین خم جمع کرد و بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این واقعه بزرگ حاضر شدند و رسول خدا (ص) امر خداوند را اجرا کرد و امام علی (ع) رابه عنوان جانشین خود برگزید.

آیت الله غروی بیان کرد: پیامبر (ص) خطاب به جمعیت حاضر فرمود من کنت مولا فهذا علی مولا و امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و به مردم گفت که دین شما کامل شد و امام علی (ع) پس از من ولی شما است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: روز عید غدیر روز ولایت امام علی (ع) است و در واقع اگر ما اسلام را بدون امام علی (ع) و اولاد او بدانیم اسلام بی‌معنا و بی‌ارزش است و دین اسلام با امام علی (ع) تجلی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: در قرآن کریم درباره روز غدیر آمده است که امروز کفار و دشمنان از اینکه جریان کفر برگردد ناامید هستند، قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌گوید که از کفار نترسید و به خدا امید داشته باشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر شیعیان افتخار می‌کنند که در تمام معارف دینی از بقیه مذهب‌ها و دین‌ها بر تری دارند و مذهب تشیع به دور از خرافات است به خاطر امامت و ولایت امام علی (ع) است.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: دین اسلام فراگیر و به دور از خرافات در اختیار شیعیان قرار دارد و ما افتخار می‌کنیم که از دین اسلام و مذهب تشیع پیروی کرده و از جریان غدیر تبعیت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjove8.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما