پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 27292
رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد

اعزام بیش از ۱۸۰۰ مبلغ به کشورهای خارجی در سال

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه در ماه رمضان ۱۲۰۰ نفر و محرم ۶۰۰ مبلغ به کشورهای خارجی اعزام شدند، گفت: ۵ هزار مبلغ فرهنگ اهل بیت (ع) را در سرسر جهان ترویج می‌دهند.
اعزام بیش از ۱۸۰۰ مبلغ به کشورهای خارجی در سال
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محسن سادات کیایی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با اعزام مبلغان به خارج از کشور رایزنان فرهنگی را تربیت کنیم.

رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افزود: برنامه‌ای تحت عنوان دیپلماسی مرجعیت را در دستور کار داریم تا بتوانیم شرایط حضور مراجع را در خارج از کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور مرجعیت در خارج از کشور آثار بسیار پر برکتی دارد، افزود: مرکز بین المللی تبلیغ دفتری در قم دارد که در ۳ بخش تبلیغی اعزام مبلغان بومی، اعزم مبلغان مستقر و مبلغان ایرانی به خارج از کشور فعالیت دارد.

حجت الاسلام سادات کیایی تصریح کرد: تعدادی از طلاب خارجی که در قم و مشهد مشغول تحصیل هستند در ایام تبلیغی به خارج اعزام می‌شوند که از این میان در ماه رمضان ۱۲۰۰ نفر و محرم امسال ۶۰۰نفر مبلغ به کشورهای بومی خودشان اعزام شدند.

رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به بخش اعزام مبلغان بومی مستقر در کشورهای مختلف مستقر، عنوان کرد: آمار این طلاب حدود ۵ هزار نفر است که ۹۰ درصد آن‌ها تحصیلکرده قم و ما بقی خارج از ایران تحصیل کردند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار نفر از مبلغان تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) در سراسر دنیا در حال ترویج علوم و معارف دینی هستند، خاطرنشان کرد: راه انداری موسساتی از سوی مراجع عظام تقلید می‌تواند حمایت‌هایی از مبلغان خارج از کشور در زمینه علمی و آموزشی داشته باشد تا نیازمندی‌های علمی و آموزشی این مبلغان به روز شود.

حجت الاسلام کیایی با تاکید براینکه کشورهای افریقایی زمینه بسیار خوبی برای عرصه تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) دارند، خاطرنشان کرد: بخش سوم فعالیت‌ها در اعزام مبلغ به خارج از کشور مربوط به مبلغان ایرانی است که محرم امسال ۶۸ مبلغ ایرانی به اغلب کشورهایی که ایرانیان اقامت دارند اعزام کردیم.

رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خاطرنشان کرد: تلاش داریم افرادی که بتوانند در طول سال کارگاه‌هایی در حوزه علوم دینی داشته باشند برای آن‌ها برگزار کنیم تا مجالس تنها به ماه رمضان و محرم منحصر نشود.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ نفر روحانی که به زبان دوم مسلط هستند شناسایی شده‌اند تا با ایجاد شبکه‌ای در راستای ترویج مکتب اهل بیت (ع) گام بردارند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcb55b5.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
بیشتر سعی کنید علاوه بر طلاب خارجی طلاب ایرانی را تربیت کنید تا برای تبلیغ به کشور های خارجی بروند ومعارف اهل بیت را در جهان کفر گسترش دهند.