دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 27410
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا:

به وعده‌های دروغین آمریکا نباید دل خوش کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: آمریکا شیطان است و نباید فریب وعده‌های دروغین آن را خورد و به آن دل خوش کرد.
به وعده‌های دروغین آمریکا نباید دل خوش کرد
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری یکشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در حرم حضرت معصومه (س)، با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین توسط امام صادق (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) توصیه شده است.
 
وی با اشاره به ویژگی کسانی که مقابل امام حسین (ع) در روز عاشورا صف‌آرایی کردند، تصریح کرد: این ویژگی‌ها توسط امام صادق (ع) برای ما تبیین شده است که با آگاهی از این ویژگی‌ها باید خود را بشناسیم. زیرا اگر این ویژگی‌ها در ما وجود داشته باشد مقابل امام زمان خویش صف‌آرایی خواهیم کرد.
 
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: کسانی که مقابل امام حسین (ع) صف‌آرایی کردند فریب‌خوردگان ظاهر دنیا بودند که هر یک از ایشان نسبت به وعده‌ای در دنیا دل بسته بودند.
 
وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: دنیا به مثال ماری خوش خط و خال است و کودک به دلیل اینکه نمی‌داند در دل مار چیست ممکن است با او بازی کند و فریب پوست زیبای مار را بخورد ولی هر لحظه ممکن است مار خوش خط و خال، با زهری که در خود نهفته است به کودک آسیب برساند و در نهایت موجب مرگ کودک شود.
 
ماندگاری با بیان اینکه زهر دنیا موجب فریب انسان شده و او را از آخرت غافل می‌کند، گفت: باید همان‌گونه که در دنیا برای خرید مسکن تلاش می‌کنیم، برای مسکن آخرت نیز همت کنیم.
 
وی با تاکید براینکه شرکت در هر گونه کار خیر شامل صدقه دادن کمک به ساخت مسجد، بیمارستان و... سرمایه‌گذاری مناسبی برای منزل آخرت است، تصریح کرد: در خانه آخرت نیازمند فرش هستیم که فرش خانه آخرت با صدقه دادن تامین می‌شود و هرکس بخواهد در آخرت انیس و مونس داشته باشد باید قرآن بخواند تا در خانه آخرت تنها نماند.
 
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه زهر دنیا چند مرحله دارد، تصریح کرد: نخستین مرحله اثرگذاری دنیا در دل انسان، میل آدمی به دنیاست که گفت‌وگوی دنیایی یکی از علائم میل و گرایش انسان به دنیاست و آرزوی دنیایی کردن از دیگر مراحل تاثیرگذاری زهر دنیا بر روی انسان است، گفت: خواب‌های دنیایی دیدن از جمله علائم میل به دنیاست و علاج آن میل به آخرت است.
 
وی ادامه داد: سومین مرحله تاثیر مرحله زهر دنیا بر روی آدمی را می‌توان زیاده‌روی در مصرف دانست که باید بدانیم پول امانت خداست و نباید به مصرف بیهوده آن اهتمام داشته باشیم.
 
ماندگاری چهارمین مرحله تاثیر زهر دنیا بر روی انسان را نادیده گرفتن حق به خاطر علاقه به دنیا دانست و تصریح کرد: مردم پس از رحلت نبی اکرم (ص) واقعه غدیر را به خاطر علاقه به دنیا فراموش کردند و به حضرت علی (ع) پشت کردند.
 
وی با تاکید براینکه باید شیطان را شناخت متذکر شد: امروز آمریکا شیطان است و برخی دل به وعده‌های آمریکا خوش کرده‌اند و گمان می‌کنند که اگر آمریکا با ما کنار بیاید همه مشکلات ما برطرف می‌شود ولی باید هشدار داد که آمریکا دروغگوست و نباید فریب وعده‌های او را خورد.
 
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه ماهواره انسان را از آخرت دور می‌کند، گفت: تنظیم زندگی با سیره اهل بیت (ع) انسان را به آخرت نزدیک می‌کند.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdzo0x.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما