چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : 27633
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد قم:

امام خمینی (ره) نماد شجره طیبه است

قم نيوز : قم نیوز : رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: امام خمینی (ره) نماد شجره طیبه است.
امام خمینی (ره) نماد شجره طیبه است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام حسین رحیمیان سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرزند یادگار امام خمینی در این مراسم حضور دارد بهتر است به تبیین شخصیت والای امام خمینی (ره) پرداخت و شخصیت ایشان را از بعد علمی و معنوی مورد توجه قرار داد.
 
وی بیان کرد: به شیوه معمول هر آنچه در رابطه با شخصیت امام (ره) و شخصیت‌های بزرگ گفته می‌شود لایه ظاهری شخصیت ایشان مورد توجه قرار می‌گیرد و کمتر به ابعاد درونی آنها پرداخته می‌شود.
 
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قم از امام خمینی (ره) به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت: این عالم بزرگ پس از اینکه وارد حوزه علمیه قم شدند به تهذیب و خودسازی و آمادگی برای انجام کارهای بزرگ پرداختند و در طول این سال‌ها در علوم تبحر یافتند.
 
رحیمیان در ادامه هوش و ذکاوت امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان هوش و ذکاوت فوق‌العاده‌ای داشتند و یافتن اساتید برجسته از ویژگی‌های ایشان است.
 
وی شرکت امام خمینی (ره) در درس خصوصی مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امام (ره) در بهره‌بردن از اساتید برجسته و توانا بسیار مهارت داشتند.
 
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: ایشان از 28 سالگی کارهای اساسی را شروع و شخصیت‌های بزرگی را تربیت کردند.
 
وی تحول در بدنه حوزه علمیه در دوران رضا شاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از فوت آیت‌‌الله حائری محدودیت‌های فراوانی وجود داشت ولی درس اخلاق امام خمینی (ره) موجب تقویت هرچه بیشتر حوزه شد.
 
رحیمیان با بیان اینکه حوزه علمیه با آیت‌الله بروجردی توسعه و گسترش یافت تصریح کرد: امام خمینی (ره) با حمایت از آیت‌الله بروجردی در پشت صحنه این حرکت تحول‌انگیز بودند.
 
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: در زمان امام خمینی (ره) روشنفکرانی مسلمان در حوزه بودند که می‌‌توانستند برای حوزه جاذبه داشته باشند ولی امام خمینی (ره) موجب شکسته شدن هیبت آنان شدند.
 
وی اضافه کرد: تفکر ضدشیعی و سلفی‌گری در دوران امام (ره) نیز وجود داشت که ایشان به مقابله با این تفکر پرداختند و کسانی که نسبت به مسائل تشیع تعصب بسیار دارند باید از امام (ره) الگو بگیرند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaeinu.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما