دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 2797
معاون آموزشی وزارت علوم:

برای بهره مندی از ظرفیت عظیم علمی كشور باید برنامه مناسب داشته باشیم

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری گفت : امروز بیش از یك میلیون و 800 هزار دانشجو در حوزه علوم انسانی در دانشگاه های كشور مشغول تحصیلند و باید برای بهره گیری از ظرفیت عظیم علمی و انسانی كشور، برنامه مناسب داشته باشیم.
برای بهره مندی از ظرفیت عظیم علمی كشور باید برنامه مناسب داشته باشیم
به گزارش قم نیوز، دكتر "حسین نادری منش" یكشنبه شب در نهمین هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: جمعیت دانشجویی بهترین و هوشمندترین سرمایه های انسانی كشوراست و مدیریت آینده كشور نیز به دست این قشر است .

نادری منش خاطرنشان كرد: قطعا امروز حوزه ها و اندیشندان حوزوی ما وظیفه ای سنگین تر از توجه به این سرمایه ها(دانشجویان) دانشگاه ها ندارند.

معاون وزیر علوم یادآورشد: امروز ما با نظام سلطه به شدت درگیر و مدعی طرح و ایده های جدید هستیم و حوزه علمیه در این هماورد علمی نقش به سزایی دارد.

نادری منش، مهمترین نقطه اقتدار یك كشور را دانش علمی دانست و گفت: امروز اهمیت دانشگاه ها به اندازه ای است كه علاوه بر تهاجم فرهنگی، اساتید ما را ترور فیزیكی می كنند.

وی، با اشاره به بیداری اسلامی و انتظار مردم منطقه از جمهوری اسلامی گفت: كشورهای منطقه از ما الگو می خواهند و قطعا اگر نتوانیم مدل های اسلامی را در منطقه مطرح و ارایه دهیم غربی ها به سرعت مدل های خود را جایگزین خواهند كرد.

نادری منش خاطرنشان كرد: آثار و متون درسی ما باید جذاب باشد حرف های زیادی برای گفتن داریم ولی نمی توانیم یك دانشجو را بصورت تحكمی تحت فشار قرار دهیم لذا متون ما باید چنان با جاذبه و غنی داشته باشد كه دانشجویان را اقنا كند.

وی همچنین گفت: ما باید در پایان برنامه چشم انداز، مرجعیت علمی را به دست اوریم و یعنی باید تولید كننده نگاه جدید بر اساس اصول و موضوعات اسلامی باشیم.

نهمین هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از طرف بسیج اساتید قم در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.y9xrak9uupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما