?>?> تفرقه بین امت اسلامی از توطئه‌های استکبار است | قم نیوز
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 28075
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

تفرقه بین امت اسلامی از توطئه‌های استکبار است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر هم زدن وحدت امت اسلامی از جمله دغدغه‌های استکبار است، بنابراین بسیاری از علمای اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار به بحث هم‌گرایی اسلامی تاکید دارند.
تفرقه بین امت اسلامی از توطئه‌های استکبار است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد شعبانی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: روزهای بین 12 تا 17 ماه ربیع‌الاول مصادف با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) بر مبنای نقل علمای شیعه و اهل سنت از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت یکی از دغدغه‌های علمای اسلام بوده و از زمان امام خمینی(ره) بروز پیدا کرده، با توجه به شرایط امروز جهان اسلامی و توطئه‌هایی که از سوی استکبار جهانی برای برهم زدن وحدت امت اسلامی وجود دارد، وحدت بیش از هر زمانی نیاز است.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه «واعتصمو بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا» یکی از سفارشات قرآن است، گفت: بر هم زدن وحدت امت اسلامی از جمله دغدغه‌های استکبار است، بنابراین بسیاری از علمای اسلامی برای خنثی‌سازی توطئه‌های آنها به بحث هم‌گرایی اسلامی تاکید دارند.
 
وی اختلاف را مهم‌ترین خطر و آفت برای مسلمانان ذکر کرد و افزود: مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش در اندیشه وحدت، بیداری اسلامی و بازگشت مسلمانان به عظمت خود بوده‌اند و همواره از سوی علمای دین وحدت علمای شیعه و اهل سنت مورد تاکید بوده است.
 
شعبانی خاطرنشان کرد: اکنون مشاهده می‌کنیم که امت اسلامی بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند، اگر در جایی مسلمانی مورد ظلم واقع شود، مسلمانان دیگر به حمایت وی به‌پا می‌خیزند، همانگونه که در بحث غزه، لبنان، سوریه و عراق این امر مشاهده شد.
 
وی عنوان کرد: قرآن ما را به وحدت دعوت می‌کند، نقشه جریان‌های تکفیری و سلفی‌ها علیه وحدت امت اسلامی است، زیرا امت اسلامی هرگز راضی به کشته شدن انسان مسلمان دیگری نیست.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به توهین به مقدسات اهل سنت و شیعه گفت: توهین به مقدسات مذاهب مختلف حرام است، بنابراین توهین به افرادی که مورد احترام اهل سنت هستند، مانند همسر پیامبر اکرم(ص) حرام است.
 
وی نمونه دیگر از وحدت امت اسلامی را در جریان مبارزه با فتنه 88 ذکر کرد و افزود: همه امت اسلام در ایران و برادران سنی‌نشین و سیستان و بلوچستان با هم در دفاع از حکومت اسلامی به میدان آمدند که نمونه بارزی از  وحدت امت اسلامی در حکومت اسلامی بود.
 
شعبانی یادآور شد: یکی از نشانه‌های وحدت در ابعاد بین‌المللی در جریان غزه و لبنان به وجود آمد که مسلمانان در آن خودشان را از یک پیکر می‌دانستند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbsgb5.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما